Avatar billede mjl Nybegynder
29. april 2010 - 06:19 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Konstant aktivitet

Hej der ...

Jeg har følgende problem :

Når jeg åbner "Windows Jobliste" og vælger fanebladet "Ydeevne", har jeg hvert 5 sek. et udsving på CPU'en på 14-15%. Dette mønster kører konstant ...

Min curser viser et timeglas, også hvert 5 sek., selv om jeg ikke rører noget som helst !!

Der må være et prog. der gør et eller andet hvert 5 sek., men jeg ved ikke hvilket, eller hvordan jeg finder ud af det - nogen der kan hjælpe mig?

hilsen Martin
29. april 2010 - 06:29 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Hvilket Sikkerhedsprogram ?

Gennemfør denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede mjl Nybegynder
29. april 2010 - 10:33 #2
Tak - jeg prøver lige det hele, når jeg kommer hjem fra job. Vender tilbage, når der er nyt !!

hilsen Martin
Avatar billede mjl Nybegynder
29. april 2010 - 17:02 #3
Kørt begge - Anti-Malware fandt intet ...

Og - dette var resultatet af HiJackThis :

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\Programmer\HP\ToolBoxFX\bin\HPTLBXFX.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\HP\HP UT\bin\hppusg.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Programmer\HTC\HTC Sync\Application Launcher\Application Launcher.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Teleca Shared\CapabilityManager.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Teleca Shared\logger.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\rapimgr.exe
C:\apache\bin\ApacheMonitor.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\apache\bin\httpd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
C:\apache\bin\httpd.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Common\FSHDLL32.EXE
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\mysql\bin\mysqld-nt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Teleca Shared\Generic.exe
C:\Programmer\HTC\HTC Sync\ClientInitiatedStarter\ClientInitiatedStarter.exe
C:\Programmer\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\epmworker.exe
C:\Programmer\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\HTCVBTServer.exe
C:\Programmer\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\FsynSrvStarter.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\sfus.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\Programmer\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Martin Lauesen\Skrivebord\HjackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://127.0.0.1/startside2009_3/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: LitmusBHO - {C6867EB7-8350-4856-877F-93CF8AE3DC9C} - C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\NRS\iescript\baselitmus.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Browsing Protection Toolbar - {265EEE8E-3228-44D3-AEA5-F7FDF5860049} - C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\NRS\iescript\baselitmus.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [P17Helper] Rundll32 P17.dll,P17Helper
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HPPQVideo] "C:\Programmer\HP\ScheduledLaunch\HP Color LaserJet CP1510 Series\bin\hppschlnch.exe" -r SOFTWARE\Hewlett-Packard\ScheduledLaunch\CLJ_CP1510_Series -f PQOptimizerVideo.xml -o remindLater
O4 - HKLM\..\Run: [ToolBoxFX] "C:\Programmer\HP\ToolBoxFX\bin\HPTLBXFX.exe" /enum:on /alerts:on /notifications:on /fl:on /fr:on /appData:on
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPUsageTracking] "C:\Programmer\HP\HP UT\bin\hppusg.exe" "C:\Programmer\HP\HP UT\"
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Mobile Connectivity Suite] "C:\Programmer\HTC\HTC Sync\Application Launcher\Application Launcher.exe" /startoptions
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\Final Codecs\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\Martin Lauesen\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Monitor Apache Servers.lnk = C:\apache\bin\ApacheMonitor.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på den mobile enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {4F2A3649-7A9F-4950-9C31-409FAC6FC7C8} (IssueUtilCtrl Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {5D637FAD-E202-48D1-8F18-5B9C459BD1E3} (Image Uploader Control) - http://express.foto.com/ImageUploader5.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1232991379578
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1232991442343
O16 - DPF: {7530BFB8-7293-4D34-9923-61A11451AFC5} - http://download.eset.com/special/eos/OnlineScanner.cab
O16 - DPF: {8100D56A-5661-482C-BEE8-AFECE305D968} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2009.07.28_v5.5.8.1/FacebookPhotoUploader55.cab
O16 - DPF: {BDBDE413-7B1C-4C68-A8FF-C5B2B4090876} (F-Secure Online Scanner 3.3) - http://support.f-secure.com/ols/fscax.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/digitalsignatur-csp.exe
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IP-Uploader Control) - https://asp.photoprintit.de/microsite/10025/defaults/activex/ImageUploader3.cab
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://www.creative.com/softwareupdate/su2/ocx/15106/CTPID.cab
O23 - Service: Apache2 - Apache Software Foundation - C:\apache\bin\httpd.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: FSMA - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: F-Secure ORSP Client (FSORSPClient) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\ORSP Client\fsorsp.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
O23 - Service: MySQL - Unknown owner - C:\mysql\bin\mysqld-nt (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SPAMfighter Update Service - SPAMfighter ApS - C:\Programmer\SPAMfighter\sfus.exe

--
End of file - 12788 bytes
29. april 2010 - 17:46 #4
... du skal lige opdatere til IE8 + efterfølgende mange WindowsUpdate elementer !!

Fra WindowsUpdate ...

---

Generelt - er dette noget du bruger ->
* Monitor Apache Servers
Avatar billede mjl Nybegynder
29. april 2010 - 17:47 #5
Okay - 2 sek.
Avatar billede mjl Nybegynder
29. april 2010 - 18:13 #6
IE8 kører nu ...

Jeg bruger en Apache Server i forbindelse med noget PHP ..
29. april 2010 - 18:17 #7
... en log derefter ...
Avatar billede mjl Nybegynder
29. april 2010 - 18:18 #8
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\apache\bin\httpd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Common\FSHDLL32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\mysql\bin\mysqld-nt.exe
C:\apache\bin\httpd.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\sfus.exe
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\Programmer\HP\ToolBoxFX\bin\HPTLBXFX.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\HP\HP UT\bin\hppusg.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Programmer\HTC\HTC Sync\Application Launcher\Application Launcher.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Teleca Shared\logger.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe
C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\rapimgr.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\apache\bin\ApacheMonitor.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Teleca Shared\Generic.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Teleca Shared\CapabilityManager.exe
C:\Programmer\HTC\HTC Sync\ClientInitiatedStarter\ClientInitiatedStarter.exe
C:\Programmer\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\epmworker.exe
C:\Programmer\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\HTCVBTServer.exe
C:\Programmer\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\FsynSrvStarter.exe
C:\Programmer\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Documents and Settings\Martin Lauesen\Skrivebord\HjackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://127.0.0.1/startside2009_3/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: LitmusBHO - {C6867EB7-8350-4856-877F-93CF8AE3DC9C} - C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\NRS\iescript\baselitmus.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Browsing Protection Toolbar - {265EEE8E-3228-44D3-AEA5-F7FDF5860049} - C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\NRS\iescript\baselitmus.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [P17Helper] Rundll32 P17.dll,P17Helper
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HPPQVideo] "C:\Programmer\HP\ScheduledLaunch\HP Color LaserJet CP1510 Series\bin\hppschlnch.exe" -r SOFTWARE\Hewlett-Packard\ScheduledLaunch\CLJ_CP1510_Series -f PQOptimizerVideo.xml -o remindLater
O4 - HKLM\..\Run: [ToolBoxFX] "C:\Programmer\HP\ToolBoxFX\bin\HPTLBXFX.exe" /enum:on /alerts:on /notifications:on /fl:on /fr:on /appData:on
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPUsageTracking] "C:\Programmer\HP\HP UT\bin\hppusg.exe" "C:\Programmer\HP\HP UT\"
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Mobile Connectivity Suite] "C:\Programmer\HTC\HTC Sync\Application Launcher\Application Launcher.exe" /startoptions
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\Final Codecs\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\Martin Lauesen\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Monitor Apache Servers.lnk = C:\apache\bin\ApacheMonitor.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på den mobile enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {4F2A3649-7A9F-4950-9C31-409FAC6FC7C8} (IssueUtilCtrl Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {5D637FAD-E202-48D1-8F18-5B9C459BD1E3} (Image Uploader Control) - http://express.foto.com/ImageUploader5.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1232991379578
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1232991442343
O16 - DPF: {7530BFB8-7293-4D34-9923-61A11451AFC5} - http://download.eset.com/special/eos/OnlineScanner.cab
O16 - DPF: {8100D56A-5661-482C-BEE8-AFECE305D968} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2009.07.28_v5.5.8.1/FacebookPhotoUploader55.cab
O16 - DPF: {BDBDE413-7B1C-4C68-A8FF-C5B2B4090876} (F-Secure Online Scanner 3.3) - http://support.f-secure.com/ols/fscax.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/digitalsignatur-csp.exe
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IP-Uploader Control) - https://asp.photoprintit.de/microsite/10025/defaults/activex/ImageUploader3.cab
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://www.creative.com/softwareupdate/su2/ocx/15106/CTPID.cab
O23 - Service: Apache2 - Apache Software Foundation - C:\apache\bin\httpd.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: FSMA - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: F-Secure ORSP Client (FSORSPClient) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDCSikkerhedspakke\ORSP Client\fsorsp.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
O23 - Service: MySQL - Unknown owner - C:\mysql\bin\mysqld-nt (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SPAMfighter Update Service - SPAMfighter ApS - C:\Programmer\SPAMfighter\sfus.exe

--
End of file - 12731 bytes
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2010 - 20:07 #9
Hvor er loggen fra malwarebyte?
Avatar billede mjl Nybegynder
29. april 2010 - 20:11 #10
Den skrev kun, at den ikke fandt noget som helst ...
Avatar billede mjl Nybegynder
29. april 2010 - 20:12 #11
Malwarebytes' Anti-Malware 1.45
www.malwarebytes.org

Database version: 4032

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 7.0.5730.13

mbam-log-2010-04-29 (16-43-11).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 175837
Tid gået: 33 minut(ter), 33 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabase Nøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabase Værdier Inficeret: 0
Registreringsdatabase Data Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabase Nøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabase Værdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabase Data Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)
Avatar billede mjl Nybegynder
29. april 2010 - 20:32 #12
Kan det være noget med office? Hvis jeg prøver at åbne en office fil fra f.eks. skrivebordet, fryser alt, og der kan gå 10 min. før den åbner ...
Avatar billede mjl Nybegynder
29. april 2010 - 20:52 #13
Jeg har gjort det jeg skulle - ikk!?
Avatar billede mjl Nybegynder
29. april 2010 - 21:22 #14
Jeg kan heller ikke slette browser data ...
Avatar billede mjl Nybegynder
30. april 2010 - 11:56 #15
Nogen hjælp, eller ideer !?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2010 - 12:46 #16
Du må kunne se i processer hvad det er der bruger cpu?
Avatar billede mjl Nybegynder
30. april 2010 - 14:01 #17
FSHDLL32.EXE
csrss.exe
fsgk32.exe
fsav32.exe

Ser ud til at være de mest aktive ...
Avatar billede mjl Nybegynder
30. april 2010 - 15:01 #18
Er der ingen der ved noget - eller skal jeg bare lukke igen !?
Avatar billede mjl Nybegynder
30. april 2010 - 15:24 #19
Løste selv problemet :

Det var "HTC Sync" der lavede problemerne ... det er nu slettet, og CPU'en slapper af igen !

hilsen Martin
Avatar billede mjl Nybegynder
30. april 2010 - 15:25 #20
karise_larry > Vil du have points !?
30. april 2010 - 19:28 #21
(Jeg har været 'arbejdsramt' i anden retning...)

... desuden lidt mere 'oprydning' ->

Afinstall
* Bonjour tjeneste (Bonjour Service)

Med CCleaner - værktøjer - opstart - der kan du disable/fjern følgende elementer fra din opstart:

[Adobe Reader Speed Launcher]
[Adobe ARM]
[QuickTime Task]
[iTunesHelper]
[AppleSyncNotifier] eller bruger du MessengerLive hele tiden ???
[Google Update]
WinZip Quick Pick

---

Oprydning med CCleaner.

---

Defragmentering...
Avatar billede mjl Nybegynder
30. april 2010 - 20:27 #22
Tak for hjælpen ... og god weekend !!
30. april 2010 - 20:32 #23
Ping...
(Det var et [svar] ...)
30. april 2010 - 21:57 #24
Takker for Point...

"Safe Surfing..."