Avatar billede lasbas1983 Nybegynder
23. april 2010 - 18:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC starter men skærm gør ikke

Har nu læst mange indlæg som omhandler nogenlunde det samme, har forsøgt mange af løsningsmetoderne, men intet har virket endnu. Så derfor prøver jeg lidt forsigtig at stille det hjælpelæse spørgsmål igen... HJÆLP MIG!! :)

Det startede stille ud med at min skærm engang imellem gik ud og stod og blinkede. Så jeg måtte slukke min pc og vente et godt stykke tid med at starte den igen. Så skete det oftere og oftere og nu når jeg starter min pc, starter skærmen ikke op mere, den står bare og blinker.

Har testet skærmen med en anden pc, den virker fint. har prøvet at skifte gfx kort, men det løste ikke problemet. Har taget batteriet ud af bundkortet, men kan stadig ikke få skærmen til at tænde. Førhen når computeren tændte og jeg skulle have den slukket, så skulle jeg holde power knappen inde nogle sekunder før den slukkede, det skal jeg ikke mere, et tryk på knappen og den slukker.

Nogen der har er par gode råd til hvordan jeg får gang i min pc igen.

Det er en Shuttle PC SX38p2 Pro
med et Inno3d Geforce 8800 GT PCI Express
og en forholdsvis ny samsung 23" SKÆRM
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2010 - 18:18 #1
Når pc starter, får du så flere bip end det ene der normalt skal være?
Avatar billede lasbas1983 Nybegynder
23. april 2010 - 18:23 #2
jeg får slet ikke nogle bip lyde, så tror ikke det er ram
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2010 - 18:41 #3
Normalt når pc starter giver bios 1 bip der fortæller at alt er ok.
Nogle bundkort fortæller også hvis der er fejl på videokort.
Har selv en pc der giver et bip + 2 korte bip. Men det kan jo godt være at Shuttle slet ikke bipper, selvom alt er ok. Kender ikke noget til dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2010 - 19:01 #4
Hvis du ikke får noget bip, kan det måske være en fejl i din strømforsyning.
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Avatar billede lasbas1983 Nybegynder
23. april 2010 - 22:14 #5
ja det kunne godt være at du har ret i det. jeg vil se om jeg kan alliere mig med en psu et sted og få det testet af. tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2010 - 22:32 #6
Til en anden gang, når en hjælper har kommet med noget brugbart og tråden skal lukkes, så gør sådan:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
Avatar billede lasbas1983 Nybegynder
24. april 2010 - 08:07 #7
jeg beklager, jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg giver dig point :(
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2010 - 08:40 #8
Det er meget nemt. Du kan jo godt finde ud af , selv at lægge svar og lukke tråden. Det der gøres er, at du beder den/dem der har hjulpet dig, at lægge "svar". Dette svar accepterer du så, som du selv har gjort for at lukke denne tråd.