Avatar billede mrweb123 Nybegynder
21. april 2010 - 23:38 Der er 6 kommentarer

pligt til at lade sig momsregistrere?

Hey derude.

Jeg har lige fået finger i at være en reseller af web hosting som jeg regner med at vil tjene lidt på ved at sælge til personer på nettet.

Men har jeg pligt til at registrere det jeg tjener til SKAT?

Iføre denne topic: http://www.eksperten.dk/spm/636398

Så er det kun firmaer som har en indtægt på over 50.000,00kr som skal gøre det?

den topic er jo 5 år gammel..
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2010 - 23:46 #1
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. april 2010 - 00:09 #2
Men har jeg pligt til at registrere det jeg tjener til SKAT?
Du behøver moms-registreres ved en omsætning på under 50.000, men du skal jo stadig angive det du tjener på din selvangivelse under rubrikken "overskud af selvstændig virksomhed" på den udvidede selvangivelse. Du skal jo stadig betale skat af det.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. april 2010 - 00:19 #3
behøver ikke moms-registreres*
Avatar billede mrweb123 Nybegynder
22. april 2010 - 08:03 #4
Jeg regner da med at mit vil være en hobbyvirksomhed? dog er formålet jo at tjene penge men jeg har jo ingen chance for at kunne sælge bedre produkter end der er på markedet nu da jeg jo bare sælgere en varer videre fra en anden virksomhed..

Men skal jeg så bare logge ind på min Skat-profil og så angiv det jeg tjener hver måned ved hjælp af denne "hobby-virksomhed"?

Ellers nogle gode kommentar i er kommet med :)
Avatar billede nemlig Professor
22. april 2010 - 08:24 #5
Du kan via Skats "TAST SELV" forskudsregistrere din forventede virksomhedsindkomst i 2010 så du ikke får nogen overraskelser, når skatten skal opgøres. Ellers mener jeg ikke, at du skal gøre noget nu.

Og momsregistreringen ved omsætninger over 50.000 kr. gælder "løbende 365 dage" og ikke kalenderåret.
Du kan altså ikke i december 2009 omsætte for 30.000 kr. og derefter i januar yderligere omsætte for 25.000 kr. Så er de på 2 måneder kommet over 50.000 kr.
Avatar billede Rassserboy Nybegynder
22. april 2010 - 08:56 #6
Du skal desuden huske at skrive på din faktura, at du IKKE er momsregistreret - ligesom du heller ikke må opkræve moms af kunden.

Se mere her: http://www.eogs.dk/sw21974.asp?cat=10996 :-)