Avatar billede eaaj Novice
21. april 2010 - 18:01 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

sikkerhedskopiere

Jeg har installeret Paregon Drive pack up. Jeg kan ikke hitte ud af det, da det er på udenbys. Nogen der kender et gratis sikkerhedskopieringsprogram på dansk. Meget gerne så det er beskrevet punkt for punkt. Jeg kopierer over på en extern harddisk og kører XP
Avatar billede kasperorso Juniormester
21. april 2010 - 19:12 #1
Avatar billede heibergg Nybegynder
21. april 2010 - 19:24 #2
Det meste er jo på engelsk, og Paragon jo udmærket.
Du kan jo spørge her.
Men ellers prøv Easeus ToDo, om du finder den er nemmere:
http://www.todo-backup.com/
Avatar billede heibergg Nybegynder
21. april 2010 - 19:28 #3
kasperortso
Kopikontrol, er den ikke kun til kopi? Kopierer den hele bootsektoren med fra windows, så den laver et Image, man kan geninstallere fra? Har du prøvet det selv?
Avatar billede kasperorso Juniormester
21. april 2010 - 19:33 #4
Har selv prøvet den, men mest til backup, så ved ikke om den kan det andet :)
Avatar billede heibergg Nybegynder
21. april 2010 - 19:40 #5
Jeg har kikket lidt på det, og tvivler meget på, at det kan andet end backup. Jeg har selv Paragon Drive backup, det er meget stabilt, har aldrig svigtet.
Avatar billede heibergg Nybegynder
21. april 2010 - 19:44 #6
eaaj
Her er en guide på dansk. Rul ned til Paragon.
http://www.eksperten.dk/guide/1345
Avatar billede heibergg Nybegynder
23. april 2010 - 12:27 #7
Kan vi få en respons fra spørger?
23. april 2010 - 20:29 #8
Provokation - det skal vi nok ikke forvente fra <eaaj> ?
Se tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/eaaj ???
Avatar billede heibergg Nybegynder
23. april 2010 - 20:40 #9
Nej det ser grimt ud. Og personen er åbenbart ikke intelligent nok til at indse, at han/hun bliver kendt som et dårlig kort, som ingen gider hjælpe i fremtiden. Jeg er nu selv begyndt at se efter åbne spørgsmål, før jeg bruger min tid på det.
Avatar billede eaaj Novice
23. april 2010 - 23:11 #10
I må meget undskylde det sene svar, men jeg er først kommet fra arbejde sent i fredag aften. Jeg kører lastbil, og kan derfor ikke komme til min pc hver dag. Jeg er meget taknemmelig for de svar jeg har modtaget, men lidt skuffet over de sidste kommentarer. Det er absolut ikke for at genere nogen, at jeg ikke har svaret. Jeg har simpelt hen ikke været hjemme.
Jeg har desværre ikke nået at prøve et af de andre programmer, men skal nok give en melding når jeg har nået det.
God weekend. Erik
Avatar billede heibergg Nybegynder
23. april 2010 - 23:51 #11
Ja-ja Godt ord igen:) Da er da rart at se der var en grund, og at du så ikke hører til gruppen, som ikke gider svare. Men se nu på alle dine åbne spørgsmål. Og også en god weekend til dig.
Avatar billede eaaj Novice
24. april 2010 - 10:17 #12
Jeg har prøvet Paragon drive backup igen, efter den brugsanvisning som Heibergg sendte. Den kopierer fint nok til extern harddisk, der er 13 "mapper".Men hvis jeg vil åbne det den har sendt til den externe, så skriver den at den ikke kan åbne det. Den kender ikke det program som skal åbne det. Jeg troede at jeg kunne se hvad den har kopieret over, men det kan jeg ikke.

Hvis en sag er afsluttet, hvordan afslutter jeg så den, så alle kan se at den er afsluttet? Det er ren uvidenhed at jeg ikke har gjort det!
Avatar billede heibergg Nybegynder
24. april 2010 - 12:16 #13
Det er fordi, du har misforstået den brugsanvisning fra off-line.
Det er en brugsanvisning på, hvordam man laver et Image af en partition. Et Image bruges til total fornuelse af C-drevet med styresystem og det hele, hvis man har problemer med det.
Det er da også forvirrende, når Paragon (og andre) kalder det hele backup. Et Image kan nu godt åbnes, hvis man går ind og trykker på "mount Image".
Men det du åbenbart gerne vil have, er et backup, hvor du bare, uden videre, kan se hvad der ligger der.
Det kan man også med det Paragon program. Der er nogle muligheder i feltet til højre, men det kræver også en forklaring. Prøv at se her.
http://www.eksperten.dk/spm/757650
Men det er jo kun hvis man vil have automatisk backup. Hvis man laver en manuel backup, kan man lave backup af hvad som helst, undtagen alle filer i styresystemet, der bruger man netop et Image.
Avatar billede heibergg Nybegynder
24. april 2010 - 12:17 #14
Der er mange slåfejl, men dem må du tage med:)
Avatar billede eaaj Novice
24. april 2010 - 14:07 #15
Jeg er nu ved at lave back up af filer, men det varer jo ca. 10 timer. Jeg håber så det er det rigtige.
Jeg har prøvet stoneware kopikontrol, men den "døde" efter et par minutter. Det gjorde den hver gang jeg startede den.
Avatar billede heibergg Nybegynder
24. april 2010 - 14:30 #16
Nej-nej 10 timer er helt vildt. Enten gør du noget forkert, eller din computer kører ikke rigtig.
Avatar billede heibergg Nybegynder
24. april 2010 - 14:54 #17
Nu har jeg prøvet at lave backup med Stones. Den er hurtig nok.

Et par spørgsmål. Hvor stor er mængden af det du vil lave backup af, i MB eller GB ?
Hvor vil du kopiere det hen?
Er du sikker på at der er plads nok, både hvor du vil kopiere fra, og der hvor du vil kopiere hen?

Kører din computer godt nok, og har du husket at defragmentere for nylig?
Avatar billede eaaj Novice
24. april 2010 - 16:39 #18
Så fik jeg Stones til at virke. Det tog ca. 3/4 time at kopiere næsten alt fra c drevet til den externe. Jeg takker for hjælpen. Erik
Avatar billede heibergg Nybegynder
24. april 2010 - 16:42 #19
Nå det var da godt:) Så må du bede kasperorso om at lægge et svar, det var jo ham som foreslog det.
Avatar billede heibergg Nybegynder
24. april 2010 - 16:44 #20
Ps. Du har selv lagt et svar, det skal du afvise for at kasperorso  kan få sine point:)