Avatar billede freq Nybegynder
20. april 2010 - 12:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke oprette nye mapper

Pludselig kan jeg ikke oprette nye mapper i Win 7. Hverken på stationær eller på labtop'en.
Trods ihærdige forsøg er det ikke lykkedes mig at finde en løsning. Håber på Ekspert hjælp her. Tak
Freq.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
20. april 2010 - 16:35 #1
Har du været i Kontrolpanel / Mappeindstilling og der tjekket om noget skulle være ændret?
Avatar billede freq Nybegynder
21. april 2010 - 10:15 #2
Der er intet ændret i kontrolpanelet og jeg har naturligvis også administrator adgang. Såh ....?????
Avatar billede folk2003 Nybegynder
21. april 2010 - 10:30 #3
Hvilken udgave af WIN7 er det? Upgrade? Hvad sker der præcist, når du højreklikker og vil oprette en ny mappe?

Har du kørt sfc /scannow?
Avatar billede freq Nybegynder
21. april 2010 - 10:47 #4
Jeg kører Win 7 Ultimate både på den stationære og den bærbare.
Problemet opstod faktisk samtidig begge steder.
Der sker absolut intet, når jeg beder om en ny mappe
Avatar billede folk2003 Nybegynder
21. april 2010 - 11:04 #5
Prøv af køre en sfc /scannow (Du kører den bedst fra en kommandoprompt og som administrator. Bemærk, at der skal være det mellemrum mellem "c /". Bliver du bedt om at sætte din WIN7 CD i drevet, skal du gøre det. SFC tjekker om alle dine originale systemfiler er tilstede på computeren.
Avatar billede freq Nybegynder
23. april 2010 - 07:34 #6
Tja, det har jeg også prøvet, men intet virker.
Måske virker kun ny-installation?
Det er dog underligt - selv for skyldt - at det er sket
både på på stationær og bærbar samtidig. Ikke fordi ny software er installeret.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
23. april 2010 - 09:21 #7
Enig, det er møgirriterende. Men jeg ville nu bringe computeren tilbage via den sikkerhedskopi, som du forhåbentlig har lavet tdiligere via Kontrolpanel>System og Sikkerhed>Sikkerhedskopiering og Gendannelse - inden du laver en nyinstallation. Har du iøvrigt prøvet at lave en systemgendannelse på "normal" vis til et punkt før problemet opstod?
Avatar billede freq Nybegynder
23. april 2010 - 09:57 #8
Ja, systemgendannelsen virker ikke, men jeg bruger sikkerhedskopien i stedet
Avatar billede folk2003 Nybegynder
23. april 2010 - 10:30 #9
Når din systemgendannelse ikke virker kan det hænge sammen med, at du kører denne mens dit antivirusprogram er aktivt. Det kan i mange tilfælde forhindrer WIN7 i at lave en systemgendannelse. Derfor bruger jeg altid systemgendannelsen i fejlsikret tilstand. Så er der aldrig problemer med WIN7's systemgendannelse.
Avatar billede freq Nybegynder
27. april 2010 - 11:11 #10
Hej..

Efter at have geninstalleret har jeg nu kun et spørgsmål:
Du skal jo have 30 poin fra mig, men ærlig talt, det ved jeg heller ikke, hvordan jeg giver dig.
mvh FReq
Avatar billede folk2003 Nybegynder
27. april 2010 - 23:16 #11
Her er svaret. Du skal acceptere det, så får jeg point.