Avatar billede Slettet bruger
15. april 2010 - 13:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan logger man ind uden kodeord?

Hej, en af mine kammerater siger at han kan logge ind på en computer med Vista, selvom han ikke kender passwordet. Og så vidt jeg ved er det uden at åbne den i fejlsikret tilstand eller at geninstallere styresystemet. For mig lyder det fuldstændig vanvittigt! Er der nogen der ved hvordan det er muligt?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2010 - 13:31 #1
Så vidt jeg ved er det også uden metacafe eller trinity rescue cd.
Lyder mærkeligt!
Avatar billede clb92 Nybegynder
15. april 2010 - 14:39 #2
Man kan også gøre det med Kon-Boot cd...
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2010 - 14:55 #3
Ja, men det lader som om han kan gøre det uden noget som helst, bare ved at gøre et eller andet når man er ved logonskærmen.
Avatar billede kimtheman Novice
15. april 2010 - 15:43 #4
tja er det ikke nemmere at spørge ham hvordan han gør! Og vil han ikke fortælle/ vise dig det er han sikkert fyldt med løgn!
Avatar billede kimtheman Novice
15. april 2010 - 15:44 #5
Ups skulle havde været Kommentar (ved ikke hvorfor den var smuttet på svar)
Avatar billede frem-ad Professor
15. april 2010 - 17:10 #6
Jeg ved at hvis det er en firma licens så er der en smutvej (Har set det men kan det ikke). Men jeg aner ikke om det også er på privat licens
15. april 2010 - 19:52 #7
Der skal 3. parts værktøj/software til !!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2010 - 20:53 #8
Din ven er enten fyldt med løgn eller også blander han det sammen med XP, hvor det er muligt som standard at logge på fra logon skærmen uden at kende password :)
Avatar billede clb92 Nybegynder
15. april 2010 - 21:17 #9
Hvordan gør man i XP? Jeg troede ikke man kunne i XP uden 3. parts værktøj/software...
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2010 - 12:56 #10
Du har garanteret ret. Han vil ikke fortælle mig hvordan han gør, så det er nok snyd.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. april 2010 - 17:02 #11
XP: Ved logon skærm ctrl alt del x 2 - log ind med administrator uden kode
Avatar billede clb92 Nybegynder
16. april 2010 - 19:37 #12
Nåå, bare den metode... Men det virker ikke ved mig. Jeg kører med XP Home's standard login screen, og intet sker hvis jeg prøver "ctrl alt del" to gange.

...og jeg har selvfølgelig også kode på min admin konto
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. april 2010 - 20:01 #13
i xp home virker den indbyggede admin kun i fejlsikret
Avatar billede clb92 Nybegynder
16. april 2010 - 20:16 #14
okay, takker!