Avatar billede Miim Nybegynder
09. april 2010 - 13:47 Der er 5 kommentarer

Windows Stifinder Fungere Ikke!!

Jeg sidder her med et kæmpe problem, som jeg har prøvet at løse, og indtil videre desværre uden held.

(Har en Bærbar Acer med Windows Vista)

Jeg har været lidt rundt på nettet og læst om andres problemer der ligner mit, men indtil videre er der ingen der beskriver mit problem helt nøjagtig som det er, og mange af de svar andre har fået, hjælper ikke på mig, så nu håber jeg inderligt at jeg kan få et svar her, som også er i stand til at hjælpe mig og min computer :)

Når jeg åbner min pc kommer der en boks frem hvor der står "windows stifinder fungerer ikke korrekt" 5 sek. efter kommer der en ny boks hvor der står "Windows stifinder genstarter" Når den har skrevet det er det nærmest som om at hele skrivebordet bliver opdateret, alle mapper og ikoner forsvinder fra baggrunden, baggrunden bliver der, og alt jeg åbnet som eks. kontrolpanel, en mappe med musik, alt simpelthen lukker den ned når den "opdatere" mit skrivebord. Når den har gjort det og vender tilbage til normal går der ikke mere end 7-10 sek. så skriver den det samme igen, og det bliver den ved med i en evighed. Det eneste jeg i realiteten kan have åbent er internettet. Men det er ikke ligefrem fordi boksen respekterer det . heh, det løs sjovt ja. Den åbner simpelthen op lige på midten af skærmen. en rigtig pestilens. Så jeg... Kan altså ikke nå at gå ind i kontrolpanel og fjerne et program eller hvad ved jeg, som mange andre har fået afvide de kan gøre, men heller ikke er lykkedes for dem.

Nu er jeg absolut slet ikke en person der har særlig meget forstand på en computer, så der skal tales meget specificeret til mig, og derfor har jeg nu også prøvet en del ting. Når jeg åbner computeren i fejlsikret tilstand, føler jeg ikke rigtig jeg får nogen information om noget som helst jeg kan bruge til noget, så jeg ved ikke engang hvorfor man overhovedet kan åbne den og se om man kan finde et problem der. :s

Jeg fik så downloadet et program.. (heldigvis-prøvede op til 8 gange at komme til det, men når man har gjort det et par gange, ved man hvad man skal trykke, så derfor kom jeg igennem boksens "nåleøje")

kaldet SLOW-PCfighter som jeg gav 125 kr. for inde på nettet, som kunne rette fejl på computeren. Den fandt 920 fejl og rettede dem, og jeg troede det hjalp for boksen kom ikke frem igen. Troede jeg.. Lige pludselig kom der en boks hvor der stod " Windows stifinder er holdt op med at fungere. Et problem var skyld i, at programmet holdt op med at fungere korrekt. Windows lukker programmet og giver dig besked, hvis der findes en løsning" og så kom der en fin knap jeg kunne trykke på hvor der stod luk programmet, så jeg trykkede og intet skete.. efterfølgende er det kun den boks der er kommet frem hver gang jeg har tændt min computer. og jeg var lykkelig, for så kunne jeg nå at gøre alt muligt inden den selv gjorde noget latterligt.. meeeen.... Min skærm er nu HELT sort, alle mine mapper og ikoner på skrivebordet er VÆK, min startknap er væk, jeg kan nu ikke gå ind i programmer eller noget som helst andet, den viser intet på min baggrund.. men jeg sider faktisk ved selv samme computer nu som jeg skriver om.´Det program slow-pcfighter starter automatisk op hver gang jeg tænder computeren, og derfra kan jeg hoppe på nettet. så nu er jeg da taknemlig for at jeg downloadede det.

Fik faktisk også læst mig frem til at de som havde lidt af det samme problem som mig, undtagen deres skærm er sort.. har jeg ikke kunne finde noget om, der havde de fleste NERO på deres computer. For info : Det har jeg IKKE, Har aldrig haft det, og skal heller aldrig ha det!

lige pludselig jeg tændte min computer her idag, kom der noget frem på skærmen, og jeg nåede (også efter en masse forsøg) at få åbnet systemgendannelser og få kørt det, men da den var færdig sagde den at den ikke kunne fordi der var en fejl et sted !

Er der please nogle som kan hjælpe mig !

Har en meget vigtig Fagprøveopgave der skal afleveres inden den 10. maj, og jeg har ikke mulighed for at fuldføre den når min computer er gået i "spasser-mode" :(

Knus fra mig..
Avatar billede besle Nybegynder
09. april 2010 - 14:09 #1
Gør et af følgende muligheder:
1. Download CCleaner og lad den køre et par gange
www.ccleaner.com
2.Kør ChkDsk. dette gøres ved at åbne kommandoprompt og skrive chkdsk
3. Lav en gendannelse af systemet.
4. Slå UAC fra. dette gøres ved at gå ind i brugerkonti i kontrolpanel, og klikke på "slå brugerkonti styring fra eller til" og slå den fra.
5. formater computeren
09. april 2010 - 14:24 #2
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows-Vista/
Avatar billede mchlbk Praktikant
09. april 2010 - 21:36 #3
Hej Miim,

Gør den det også, hvis du starter i fejlsikret tilstand?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2010 - 21:42 #4
http://www.eksperten.dk/spm/906639

det  hele kører videre her
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. april 2010 - 22:06 #5
Jeg mener du misbruger expertens regler.
http://www.eksperten.dk/faq