Avatar billede Finkster Nybegynder
06. april 2010 - 09:28 Der er 1 kommentar

Low-end farvelaserprinter med præcis placering af print på arket

Jeg skal ud at købe en budget-laserfarveprinter til hjemmekontoret. Printbehovet er begrænset under 100 sider per måned.

Min udfordring er at jeg udskriver en del etiketter (A4-ark med laseretiketter), som er meget små. Min erfaring er desværre at mange printere har problemer med præcisionen i forhold til at placere printet præcist på arket.

Jeg har oplevet plus/minus op til fem millimeter fra print til print, selv på dyrere maskiner. Jeg skal helst ned på 0,5mm usikkerhed i placering både lodret og vandret

Har nogen erfaringer med præcisionen af forskellige laserfarveprintere? Hvilken skal jeg købe hvis det er vigtigt jeg kan ramme etiketter på 15x15mm præcist hver gang?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. april 2010 - 10:31 #1
Problemet vil opstå med tiden på alle maskiner - det er et såpørgsmål om, hvor mange ruller der er til at tage papiret ind, og hvor slidte de er i forhold til de andre der sidder.

Jeg kunne forestille mig at maskiner hvor papiret sættes ind lodret vil have en medfødt evne (tyngdekraften) til at sikre at papiret går lige ind. Men omvendt vil støv og snavs også komme med ind denne vej, og hurtigere slide pickup rullerne.

Så hvis ellers en papirbakkes "guides" (styr/land) er justeret ordentligt, vil en traditionel printer med TO pickupruller (en i  hver side) nok i længden være mest sikker.

Jeg har selv arbejdet meget med fortrykt papir, og det er yderst sjældent jeg ikke kan stille brugerne tilfredse ved blot at justere styret.