Avatar billede BeritC Nybegynder
29. marts 2010 - 16:38 Der er 7 kommentarer

"Windows startede ikke korrekt".

Hejsa.

Jeg får en fejlmeddelelse når jeg starter min lille HP2133 netbook op som siger:
"Windows startede ikke korrekt. Dette kan skyldes, at der fornylig er sket en ændring af computerens hardware eller software".
Den fortsætter så med at skrive at jeg kan starte windows normalt, sidst kendte fig., fejlsikret tilstand etc etc. Jeg har prøvet det hele! Jeg brugte Start Windows Normalt først, da tidligere startforsøg blev afbrudt. Det virkede ikke. Så brugte jeg sidste kendte fig., heller ikke. Har prøvet alle muligheder, men den kører i ring tilbage til "Windows startede ikke korrekt..". Der er ikke disc drev i den lille netbook, så jeg har heller ikke recovery cd'er. Jeg får dog mulighed for at vælge nogle F-knap muligheder, men jeg aner ikke hvad jeg skal kigge efter derinde eller rette op på.

Jeg har Windows XP.

Er der nogen der kan hjælpe? Er ved at gå ud af mit gode skind.

Berit
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2010 - 16:45 #1
Jeg tror ikke du slipper for en eller anden form for en XP installations-cd evt. på en USB nøgle http://www.helgec.dk/xp_fra_usb.html når du har lavet den så boot op fra nøglen og kør en "chkdsk" www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2010 - 16:58 #2
Hvad siger dine F-knapper, når du starter din pc op ?

Er der evt en restore-partion på din HP-pc ?

Hvis dine F-knapper kun er til at komme i bios eller evt til at vælge at starte op fra cd, tror jeg helgec har ret ?
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2010 - 17:13 #3
Den HP-mini pc jeg sidder med her har F9 til at komme i bios med og F10 til at ændre om man ønsker at strte fra cd eller harddisk

Mon ikke det er det samme med din ?
Avatar billede BeritC Nybegynder
31. marts 2010 - 17:36 #4
Hejsa.

Problemet er at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal stille op inde i de F-knapper der. Regner med jeg må prøve ned i byen og finde en reperatør som evt. kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2010 - 23:21 #5
"Regner med jeg må prøve ned i byen og finde en reperatør som evt. kan hjælpe. "
Hvorfor var det så lige at du oprettede spørgsmålet her når du alligevel ikke ønsker at gøre brug af den hjælp der tilhbydes ??
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2010 - 01:23 #6
Har sendt dig en intern besked. Prøv at læse øverst i højre hjørne under punktet post
Avatar billede BeritC Nybegynder
03. april 2010 - 19:36 #7
Jeg er ikke skide god til alt det tekniske, og tør ikke give mig i kast med sådan en omgang. Havde håbet det måske var "lige til", men det lyder indviklet for en som mig som ikke er specielt teknisk. Derfor!