Avatar billede hersker_dk Nybegynder
27. marts 2010 - 23:40 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

System Volume Information kan ikke skannes

Hej,

Jeg er i tvivl om, om jeg har fået virus på min computer.

Når jeg scanner computeren går den i står ved mappen System Volume Information.
Hvis jeg forsøger at scanne kun \System Volume Information går skanningprogramet bare kold.
Jeg bruger avast, ad-aware og Malwarebytes til at skanne med - alle 3 programmer kan ikke skanne \System Volume Information. Det gælder på samtlige af mine 3 drev.

Jeg har forsøgt at deaktivere systemgendannelsen og aktivere den igen - men det har ikke hjulpet.

Jeg håber meget at I kan hjælpe mig.
Avatar billede Larry1337 Nybegynder
27. marts 2010 - 23:49 #1
Det kunne godt lyde som en virus - men det kan også være en konflikt programmerne imellem - hvornår er problemet opstået ?

du kan prøve

http://housecall.trendmicro.com/us/

Det er en online virus scanner
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
27. marts 2010 - 23:53 #2
Det er lige opstået her i dag.
Jeg må dog indrømme, at jeg ikke har kørt scanninger de sidste par måneder.
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
27. marts 2010 - 23:57 #3
kan du vurdere om det er en konflikt programmer imellem, ved at jeg køre en HiJackThis?
Avatar billede Larry1337 Nybegynder
28. marts 2010 - 00:11 #4
HiJackThis kan ikke finde den slags konflikter - hvilket styre system har du ? køre du din virus scanner som administrator ? for ellers kan jeg godt forstå den har et problem med at tilgå \System Volume Information :)
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
28. marts 2010 - 00:17 #5
Jeg kører med windows XP SP3.
Jeg kører som administrator.

Jeg kan ikke åbne mappen \System Volume Information - og det har jeg vel egentlig heller ikke behov for. Men det dur ikke at jeg ikke kan køre en scanning på den.

Den online virus scan fandt ikke noget ved "hurtig scan". Så nu har jeg sat den til full system scan.

Umiddelbart synes jeg det tyder på en eller anden setting, som gør jeg scanningsprogrammerne ikke vil scanne \System Volume Information (?)
Avatar billede Larry1337 Nybegynder
28. marts 2010 - 00:55 #6
Slå systemgendannelse fra og prøv at scanne igen
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
28. marts 2010 - 00:58 #7
det har jeg prøvet, uden held-
Avatar billede Larry1337 Nybegynder
28. marts 2010 - 01:02 #8
jeg glemte at skrive at du skal slå det til igen, det skal slås fra og til sådan at et nyt bliver oprettet
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
28. marts 2010 - 01:19 #9
Det virker helle ikke :-(
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2010 - 08:05 #10
en fejl i gammel avast måske

hent den nye avast og hiv internet stikket fra og afinstaler den gamle avast og genstart

kør et cleaner program

instaler den nye avast.

http://www.avast.com/lp-upgrade-4-5

hvis din pc er nyinstalleret får man nyt nummer under

maintenance - registration - man gøør det ikke mere på siden

ellers kan det være den kører videre på det gamle nummer - det har jeg været ude for.

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2010 - 09:15 #11
Bortset fra du ikke kan scanne disse punkter, fungerer pc ellers normalt?
Skulle diskopryding ikke kunne fjerne disse punkter, og kun beholde det sidste:http://www.computer-juice.com/forums/da/f48/xp-last-restore-point-4097/.
Herefter prøver du igen at scanne din computer.
I øvrigt kan du altid selv oprette gendannelsespunkter.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
28. marts 2010 - 11:44 #12
Hiv netstikket ud og gå i fejlsikret tilstand. Her kan du så prøve at skanne din computer.
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
28. marts 2010 - 12:44 #13
Mange tak for jeres mange forslag.
I nat har jeg haft computeren slukket og har i dag kørt diverse scanning. Mærkeligt nok kørte alle igennem - og har ikke fundet spor af vius mm.

Jeg ved ikke hvad der er ændret i forhold til i går, men nu ser det ud til at virke.
Jeg vender tilbage, hvis det sker igen.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2010 - 13:35 #14
fik du tjekket at der var en ny avast
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
28. marts 2010 - 22:07 #15
det er den nyste avast jeg kører med.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2010 - 07:49 #16
som du ser på deres side er der en ny version af install programmet
det er det jeg mener ikke om den er opdateret
er det denne her

http://download.cnet.com/Avast-Free-Antivirus/3000-2239_4-10019223.html?part=dl-85737&subj=dl&tag=button&__utma=1.223665967.1269756052.1269762009.1269841741.3&__utmb=1.2.10.1269841741&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1269841741.3.3.utmcsr=eksperten.dk|utmccn=(referral)|utmcmd=referral|utmcct=/spm/905652&__utmv=-&__utmk=38496547

den er lavet helt om
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
08. september 2010 - 22:20 #17
lukkes