Avatar billede pauseklovn Nybegynder
09. marts 2010 - 12:46 Der er 4 kommentarer

overfør virus eller andet skidt via USB

hej jeg har 2 spøgsmål....

spøgsmål 1.

jeg har tænk mig at købe 2 nye pcèr

pc 1 skal være den der kan gå på nettet og ikke behøver at være en 100% sikker pc.
pc 2 skal være den der ikke kan gå på nettet men brugs til at gemme filer, billeder, osv.

skulle der nu være noget jeg ville gemme fra nettet (pc1) som medfølger noget skidt med sig, så som et billede,
kan jeg så overføre det vis en usb nøgle eller noget ekstern til min (pc2) uden det kan give skade på min (pc2) når den nu ikke er på nettet.

spøgsmål 2.

jeg har en harddisk ekstern som har været tilsluttet en usikker pc og nu ligger der 4 mapper som er kommet af sig selv og kender indet til dem de har navne der består kun af tal og bogstaver de indholder forskelige filer af en eller anden herkomst...
jeg kan ikke få lov til at slettet dem og kan der ske noget ved at jeg bruger haddisken til en anden pc

hvordan kommer jeg af med de 4 mapper og hvorfor er de der ??
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2010 - 14:03 #1
Vedr. spørgsmål 2
Du kan altid slette sådanne mapper/filer via en live-cd f.eks. www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede pauseklovn Nybegynder
09. marts 2010 - 15:22 #2
hold da op der er da vist lige en del ting jeg skal sætte mig ind i der. findes der ikke en let letter måde ??
09. marts 2010 - 18:49 #3
Omtalte "mærkelige navne" mapper er sansynligvis 'rester' fra en WindowsUpdate!
Og hvordan det ???

Jo - når en størrer WindowsUpdate bliver kørt, har Windows (Microsoft!) behov for at udpakke/gemme diverse midlertidige filer. For at kunne gøre dette pænt hurtigt vælger Windows (Microsoft!) så vidt muligt en anden Harddisk end Systemdisken (C:) til disse filer. Og der oprettes automatisk en midlertidig mappe der hedder noget i retning af nævnte #:\[tal og bogstaver]\
Der er så meningen at Windows (Microsoft!) selv skal rydde op efter sig og slette denne mappe bagefter, men det er ikke altid det bliver gennemført, som du oplever. Og Windows (Microsoft!) opfatter internt at denne mappe er en vigtig systemmappe, og vil ikke lade DIG slette den...
Doooooh...

Jeg har dog kun oplevet denne 'detalje' ved XP...

Kan slettes i FEJLSIKKER tilstand...
Eller tilslut HD'en til en NON-XP PC -> Vista, WIN7, ...
Avatar billede mchlbk Praktikant
10. marts 2010 - 20:24 #4
Med programmet Unlocker burde du kunne slette mapperne.

Hentes her: http://www.filehippo.com/download_unlocker/

Mht. spm 1: En kæde er aldrig stærkere end det svageste led. Du risikerer at overføre snavs fra den ene til den anden.