Avatar billede KHHP Juniormester
28. februar 2010 - 13:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kryptering af mappe

Hej
Jeg ved ikke om dette er muligt i Windows XP, Vista og 7, men kan man oprette en mappe på sin harddisk og så kryptere den så folk skal indgive en adgangskode for at kunne se og/eller bruge indholdet?
Har søgt lidt på google, men det jeg fandt var Microsofts EFS og et program der hed Safehouse Explorer. EFS kræver et certifikat, og SafeHouseExplorer laver en ekstra partition på min pc.
Det jeg mangler er en metode til at man skal indtaste en brugernavn og en adgangskode eller bare en adgangskode, ligesom når man logger på et ftp-websted, bare ved en mappe i windows.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. februar 2010 - 13:47 #1
Ja det kan man godt. Men det smarteste er, at lave en "Bankbox"
som kan åbnes og lukkes lige som en partition. Acronis har et
program "Safe One" som kan klare det. Det er gratis og kan lave
Boxe på max 1GB. De har også et købeprogram, hvor man kan lave
Boxe på 250GB, men det er vist ikke det sidste du har brug for.
http://www.steganos.com/us/products/for-free/safe-one/
Men ellers er der f.eks Meo til at kryptere en enkelt mappe.
http://www.softpedia.com/get/Security/Encrypting/MEO-Encryption.shtml
Avatar billede chalde Seniormester
28. februar 2010 - 13:53 #2
En tilføjelse til #1:
Gratis, mange funktioner og meget få begrænsninger: http://www.truecrypt.org/
Avatar billede off-line Nybegynder
01. marts 2010 - 21:10 #3
Respons fra spørger?
Avatar billede KHHP Juniormester
02. marts 2010 - 10:54 #4
Jeg har kigget lidt på de forskellige løsninger. Men det er ikke helt det jeg mangler.
Det skal være sådan at jeg kan få adgang til disk-images til forskellige linux-versioner så jeg kan brænde dem.
Jeg skal kunne åbne dem som et netværksdrev, hvor man angiver en adgangskode når man skal have adgang til filerne, også direkte i brændings-programmet.
Jeg hentede Truecrypt, men den kan kun kryptere mit Windows drev.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. marts 2010 - 12:27 #5
Men det er jo ikke det du spørger om. Du skriver
Jeg ved ikke om dette er muligt i Windows XP, Vista og 7, men kan man oprette en mappe på sin harddisk og så kryptere den så folk skal indgive en adgangskode for at kunne se og/eller bruge indholdet?

Temmelig mærkelig formulering i forhold til hvad du skriver i #4.
Avatar billede KHHP Juniormester
21. juli 2010 - 14:04 #6
#2 smid svar
Avatar billede KHHP Juniormester
22. oktober 2010 - 13:24 #7
Lukket