Avatar billede kallechr Nybegynder
28. februar 2010 - 07:16 Der er 4 kommentarer

Outlook express - åbning af gemte emails på skrivebordet

Outlook express - åbning af gemte emails på skrivebordet.

Jeg gemmer af og til vigtige emails på mit skrivebord.
Ud over OU-express har jeg installeret et sødt lille andet email-prg,Incredi-Mail. :)

Dette program åbner altid fil-typen .eml (eller hvad nu email- er af type).

Kan nogle hjælpe mig med sti´en -> Outlook-express ??
Er dt gemt bag noget andet ??

Og hvordan får jeg igen - Outlook til at åbne gemte email -
ex.vis via (gemt på) skrivebordet.

Det er endnu - ik´ lykkedes mig :O

På forhånd tusind tak :)
Kalle
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2010 - 08:38 #1
Her er den normale sti på C-drevet.

C:\Documents and Settings\ditnavn\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{7B514219-1059-4D9C-B86D-BF80B7A4427D}\Microsoft\Outlook Express
Avatar billede vejmand Juniormester
28. februar 2010 - 08:57 #2
Avatar billede welcor Nybegynder
28. februar 2010 - 09:02 #3
Dette skulle virke:

Højreklik på .eml-filen, og vælg "åben med..."
I popupen, vælg "vælg program.."
I den liste som kommer op, vælg "Outlook express" (hvis ikke den findes i listen, må du vælge "gennemse.." og navigere frem til "C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe")
Hvis du vil at alle .elm-filer skal åbnes med Outlook express (men det tror jeg ikke du vil), skal du markere i feltet under listen.
Tryk nu OK - outlook express åbner mailen.

Næste gang du vil åbne en .elm-fil i outlook express, højreklikker du på den, og vælger "outlok express" fra menuen.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2010 - 16:09 #4
Vedr #3, så mener jeg man første gang man vælger "åbn med", der kan man tjekke en boks af, så man laver henvisningen med det samme. Mener der står "Brug altid dette program til at åbne denne filtype" eller noget i den retning.