Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 16:28 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Glemt kode på Windows Vista

Hejsa , er der nogen der ved hvor man kan downloade en boot cd til windows vista, hvis man har glemt koden til sin bærbar med vista på. Eller om man bare kan putte en normalt windows vista cd i, også installere den windows om ??.. Hvis det ikke er muligt må i gerne fortælle mig hvordan man, booter med en brændt cd med reset password på , og hvor man kan hente det..

Tak.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2010 - 16:41 #1
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 16:49 #2
http://pcsupport.about.com/od/termsi/g/isofile.htm Forstår lidt af det her, nogen der kan forklare mig på dansk, hvad præcis det går ud på, step til step.
Hvad skal jeg downloade og brænde, jeg har nero burn skal jeg brænde det som data film osv.. Håber i kan hjælpe.
På forhånd tak..
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 16:50 #3
Kan jeg evt. Bare stikke ind normalt windows vista cd i, lige når den starter op, også installere den det hele om eller hvordan fungere det ?.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. februar 2010 - 16:54 #4
Der findes også en Live-CD, som kan finde password.
Husk at vælge den til Vista.
http://ophcrack.sourceforge.net/download.php?type=livecd
Avatar billede off-line Nybegynder
16. februar 2010 - 16:56 #5
Ps. Det er en Iso fil, som skal brændes til en Boot_CD.
Hvis du ikke kender det, så bare spørg. Det er meget let.
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 17:13 #6
Kan du give mig linket til den der bootcd jeg skal downloade, og hvordan jeg skal brænde den med nero burn. :). Kan den der ophcrack finde mit password ?? hmm eller resetter den bare.

Og hvis det bliver aktuelt hvordan brænder jeg så den og hvad skal jeg trykke på når jeg starter pcen. tak
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 17:14 #7
fik ikke lige det hele med, og hvad er det den der boot cd gør ? formatere eller ?
Avatar billede off-line Nybegynder
16. februar 2010 - 17:16 #8
Men det er jo det jeg har gjort. Du downloader bare fra linket,
og brænder den Iso fil med dette gratis program. Det er det hele.
http://download.cnet.com/Active-ISO-Burner/3000-2646_4-10602452.html
Avatar billede off-line Nybegynder
16. februar 2010 - 17:18 #9
Formaterer - Nej da! Den finder dit password, så du igen kan komme
ind i din Vista. Jeg har selv lige prøver med min XP, og det virkede fint.
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 17:19 #10
Ok, kan du give mig linket til den iso file jeg skal brænde på en cd. Og måske lige forklare lidt nærmere om hvad det der ophcrack går ud på ?.. Også må du lige fortælle mig hvordan jeg gir dig point.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. februar 2010 - 17:25 #11
Give dig linket??? Det fik du jo allerede i #8.
Glem det med point, det er uinteressant nu. Du får linket igen.
http://download.cnet.com/Active-ISO-Burner/3000-2646_4-10602452.html
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 17:40 #12
Den har jeg downloade jeg mener den der iso boot file som jeg skal brænde med det program du har givet mig linket til.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. februar 2010 - 17:52 #13
Når du åbner det andet program jeg linkede til Active iso burner,
så viser du, i Active iso burner, hvor den iso fil ligger.
Foroven i programmet, er der et søgefelt, gå ind der og find det
sted, hvor din Iso fil ligger. Når du så ser, at Iso filen står
i det felt, så trykker du bare på "Burn" for neden. Det er det hele!
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 18:15 #14
okej også når jeg har brændt den så skal jeg trykke f1 f2 f3 ? når den starter op og gå ind i noget eller hvordan og hvorledes..

Og forresten du skrev noget andet til mig hvor den finder koden automatisk.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. februar 2010 - 18:24 #15
Det er en boot-CD, det vil sige, at du bare starter på, med den
Boot-CD i CD-devet, så booter den selv op automatisk, og lad den så arbejde.
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 19:28 #16
men kan du give mig boot filen til vista ? linket den jeg skal brænde
Avatar billede off-line Nybegynder
16. februar 2010 - 19:43 #17
Jeg tror desværre, at mine pædagoiske evner er for begrænset til,
at jeg kan vejlede dig yderligere. Så jeg vil derfor bede dig om,
at se bort fra mine kommentarer, og overlader det andre at komme
med råd.
16. februar 2010 - 19:56 #18
<Nyhtml>: Hvis du ruller lidt op på denne side til indslag #4 ...
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 20:00 #19
Det eneste jeg spøgr dig om det er bare linket til den iso file jeg skal brænde hvor jeg finder den henne ! . Jeg har jo det skide program til at brænde filen med det er ikke problemet.
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 20:07 #20
Nu er jeg med, det må du undskylde hvis jeg har brugt din tid, min hjernen koblede lige fra lidt, men den er på nu haha :)
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 20:09 #21
Men tak for det!!. Skal lige hører sletter den alt når man booter?, og findes det evt. en bootiso file til windows 7 også?..

Det var det sidste så må du gerne fortælle mig hvordan man uddeler point.
16. februar 2010 - 20:20 #22
... det er vel ikke meningen at den skal SLETTE ALT ?
Nej - den opstarter KUN KUN KUN på CD'en og 'kigger' på din Windows instalation OG giver mulighed for at "nulstille" Login koden til netop din Windows instalation ...

Om Vista BOOT version så også kan gøre samme trix på en Win7 instalation; det vil jeg næste tro...
http://sourceforge.net/apps/mediawiki/ophcrack/index.php?title=Frequently_Asked_Questions

---

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 20:37 #23
okej så får mig simpelhen ind i min pc så jeg kan nulstille password .. smart. prøvede lige og kiggede efter til windows 7. kunne ikke finde den .
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 20:38 #24
Kan måske finde den et andet sted, hvad skal den hedde ? noget lignede windows 7 boot iso ikke ?
Avatar billede off-line Nybegynder
16. februar 2010 - 20:51 #25
karise se din intern post:)
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 21:15 #26
•Ophcrack works with Windows 7, Windows Vista, and Windows XP vil det sige at vista filen også virker til windows 7 ?
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
16. februar 2010 - 21:46 #27
Det gør den, fandt jeg ud af tak for hjælpen.

Slut
17. februar 2010 - 06:34 #28
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2010 - 08:08 #29
jeg tillader mig at lægge et svar da det jo er den samme uanset hvor man finder den

http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/tp/passrecovery.htm

m.v.h
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
17. februar 2010 - 10:18 #30
Hvem skal jeg give de point til, synes Off-line fortjener dem
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2010 - 10:24 #31
jamen så der du bort fra den løsning der ligger under #1 som er grunden til din løsning

se under søg i eksperten under FAQ hvordan du gør
Avatar billede off-line Nybegynder
17. februar 2010 - 12:26 #32
Tak for tilbudet om point, men jeg afstår:)
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2010 - 07:27 #33
da Ophcrack kom frem blev det opfattet som det rene hacker program og det er det måske også men det virker fint

når man bruge password skal man ikke bare være omhyggelig men huske at bare du strejfer en tast kan du ikke komme ind i den på anden måde ellers - geninstalering

hvis det er for at beskytte sig på et offentligt sted er det jo godt nok men bliver den stjålet er det ikke noget værd.