Avatar billede keyinfo Nybegynder
11. februar 2010 - 00:02 Der er 3 kommentarer

konfiguration af trendmicro officescan server

Hej Alle.

Mit firma har tænkt sig at benytte af trendmicro officescan server og jeg får opgavet til at konfigure en test officescan server milijø, for at test denne igennem før firmaet benytter i det rigtigt milijø.

I det test milijø støder jeg på et problem at officescan server opdatere slette ikke sine klienter, men hvis jeg logger på klient maskinen og manuel opdater så er der ingen problem for klient at hente opdatering fra officescan server.

Hvad mangler jeg at konfigure eller konfigurer forkert på min officescan server.

Håber at nogen kende til problemet, alle svare er gode.

MVH

keyinfo
Avatar billede julianmay Nybegynder
11. februar 2010 - 08:51 #1
Officescan server afhænger af domænerettigheder til at konfigurere klientmaskiner. Ved installation af serverdelen opretter den 2-3 grupper i AD'et som bruges til forskellige ting (en til klienthåndtering, en til Exchange og så en til jeg ikke lige har styr på).
... Så hvis dit test-miljø er et autonomt miljø er det derfor.
I så fald er du nok nød til at sætte et test-domæne op og melde test-klienterne ind i det inden du tester.

/Julian
Avatar billede keyinfo Nybegynder
11. februar 2010 - 14:24 #2
Mange tak for kommentar Julian.

Det vil sige, at de klienter som ikke er medlem af domæne, får ikke opdatering fra officescan server?

Vi har nogen freelace sælger og deres computer  ikke er medlem af vores domæne, så det er umuligt for dem at bruge vores officescan klient. ;-)
Avatar billede julianmay Nybegynder
12. februar 2010 - 14:34 #3
Hvis maskinerne ikke er medlem af Domænet skal klienten installeres manuelt på maskinen - det gøres nemmest på webinterfacet til officescan serveren (fra klienten self.) Der er ingen problemer i at opdateringer, det sørger klienten selv for. (du skal self. sørge for at den lokale bruger har rettigheder til at installere software på sin maskine).

/Julian