Avatar billede tomicich Nybegynder
06. februar 2010 - 13:08 Der er 11 kommentarer

Start computeren med adgangskode

Hej jeg har en Toshiba P300/P300 D Series Bærebar pc
hvor den er begynt at komme og spørger efter en kode for at starte op. Jeg har ikke koden og kan derfor ikke komme ind i den ..¨
er der nogle som ved hvad man så gør??????
jeg ved ikke om der er koden til biosen den spørg efter ..
eller det har noget med toshiba hw setup at gøre..

mvh
jesper vigsø
06. februar 2010 - 13:18 #1
Det er da let nok at se om det er BIOS kode!

Nu fortæller du jo ikke hvilket styresystem der er tale om:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Vises der noget som helst styresystem opstart/logo ?
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2010 - 13:34 #2
Når man f.eks har installeret .net framework så oprettes der en
.net bruger som du bare kan gå ind og slette. Når den bruger er slettet vil logon ikke blive vist mere.

Kontrolpanel > Brugerkonti, slet ASP.net brugeren (vælg bare slet filer under sletning)
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
06. februar 2010 - 14:51 #3
HVIS koden kommer MED det samme du starter computeren - altså før dit styresystem begynder at loade, og før du ser POST skærmen (der hvor du bl.a. får muligheden for at "Press F2/DEL/F12 to open BIOS") så er der ikke meget andet at gøre end:

1. finde ud af hvad koden er
2. resette bios
3. finde et backdoor bios pw - HVIS producenten har sådan et til din bios.

Jeg har lige søgt lidt rundt, et sted sagde de at backdoor pw kan være "Toshiba" på en Toshiba pc, prøv det.

Ellers, HVIS du har lidt snilde med computere er det vel bare at finde batteriet så du får clearet CMOS (resat bios).

jf. denne tråd så skulle det være til at gøre:
http://forums.computers.toshiba-europe.com/forums/message.jspa?messageID=173634

"I figured out were the CMOS battery was and was able to reach the plug through the Memory compartiment.
The CMOS-battery is plugged into the mobo with a small white plug. I removed it and plugged it back in."

Ellers vil jeg anbefale at du får fat i Toshibas support som sikkert kan hjælpe dig, evt. med hvordan du resetter bios.
Avatar billede tomicich Nybegynder
06. februar 2010 - 17:45 #4
Hej karise_larry
Der er Vista
06. februar 2010 - 18:00 #5
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2010 - 18:21 #6
Ja det ville jo være rart at vide, hvor langt i opstart forløbet det er - BIOS eller Logon ?
06. februar 2010 - 19:45 #7
<tomicich>: For en go' ordens skyld - du skal lige be/afkræfte #5 !!!
Avatar billede tomicich Nybegynder
06. februar 2010 - 23:53 #8
Nej..
Den når kun til der hvor man kan trykke på F 2 for at komme ind i BIOS
eller man kan trykke på F12 for at vælge hvilket drev den skal starte op på så kommer der en sort skærm med en blå boks hvor man skal skrive
en kode for at komme vidre...
Avatar billede tomicich Nybegynder
06. februar 2010 - 23:56 #9
Hej Handy-PC
Er det svært at finde batteriet så man kan clearet CMOS.
Når det er en bærbar pc ????
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
07. februar 2010 - 09:06 #10
Tomicich hvis du ikke har erfaring med at samle computere og generelt se en computers indmad, så vil jeg umiddelbart ikke anbefale at du slår dig løs.

Jeg kender ikke lige den bærbar som du har så kan ikke sige om det er svært eller ej, men det jeg skrev fandt jeg et andet sted, du kan prøve at se om du kan finde frem til batteriet ved at åbne lågen til dine RAM.

Ellers vil jeg klart anbefale at du enten kontakter Toshibas support lige for at høre dig frem hvordan og hvorledes du får clearet CMOS.

Alternativ kan du få fat i en specialist i dit område, men det er nok ikke gratis så.