Avatar billede lasserasch Juniormester
17. januar 2010 - 01:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskrive Generisk liste med en Repeater

Hey...

Jeg har et generisk liste som indeholder en "Product" klasse.

Produkterne i listen er sorteret efter en property som hedder "ProductGroup".

Jeg kan sagtens få listen udskrevet pænt. Det ser fint ud, mit problem er at jeg gerne for hver produktgruppe vil udskrive noget ekstra.

Alle produkter skal ikke bare listes i en lang køre.

Er der på nogen måde mulighed for via en repeater at tjekke om værdien af en property er anderledes end ved sidste loop?

Håber i forstår hvad jeg mener.

Alternativt, hvad kan man så gøre? Det må næsten være et kendt "problem".

Mvh.
Lasse
Avatar billede Syska Mester
17. januar 2010 - 01:36 #1
Første tanke om ...

foreach(gruppe)
{
foreach(product i gruppen)
{
}

Det må også kunne stilles op med en Repeater.

Mener også at ASP.NET 3.5sp1 fik en DataList:
http://www.google.dk/#hl=da&q=asp.net+datalist+group&meta=&aq=f&oq=asp.net+datalist+group&fp=89f35d7de1faa073

Kun en guided snor jeg giver, da det er lang tid siden jeg har brugt webforms. Bruger MVC nu ... så nået ikke at læse så meget om den DataList ... men kig på det og meld tilbage.

// ouT
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2010 - 04:47 #2
mit forslag er at du ændrer din model lidt

class Group skal indeholde informationen om gruppen plus en List<Product>

class Product indeholder kun specifik information

du bruger så en nested repeater

den yderste repeater data bindes til din List<Group>

den inderste repeater sættes til propertyen med List<Product> som datasource
Avatar billede lasserasch Juniormester
17. januar 2010 - 09:35 #3
Ahh ja... Den fremgangsmåde havde jeg ikke lige tænkt over. Det vil jeg lige prøve :-)
Avatar billede Syska Mester
17. januar 2010 - 16:13 #4
arne_v:
Altid noget at jeg giver samme ide som mesteren :-)

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2010 - 03:02 #5
Tid at få afsluttet?
Avatar billede lasserasch Juniormester
11. oktober 2010 - 21:20 #6
Ja, smid svar for points.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2010 - 21:32 #7
svar