Avatar billede dyrbye Praktikant
14. januar 2010 - 15:50 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Tilslutning af bærbar computer til mit TV

Jeg har en Dell Inspiron 1525 bærbar med hdmi tilslutningsmulighed.

Jeg har et hdmi kabel.

Jeg har et samsung LE40B650/655.

Jeg vil gerne bruge tv som skærm.

Hvordan ør jeg?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2010 - 17:37 #1
Avatar billede dyrbye Praktikant
14. januar 2010 - 18:03 #2
Hej.

Jeg forstår ikke hvad jeg skal trykke på på min vista maskine?

Enabling the Display Settings for a TV
NOTE: To ensure that the display options appear correctly, connect the TV to the
computer before you enable the display settings.
1 Click Start , click Control Panel, and then click Appearance and
Personalization.
2 Under Personalization, click Adjust Screen Resolution.
The Display Properties window appears.
3 Click Advanced.
4 Click the tab for your video card.
NOTE: To determine the type of video card installed in your computer, see
Windows Help and Support. To access Help and Support, click Start → Help
and Support. Under Pick a Task, click Use Tools to view your computer information
and diagnose problems. Then, under My Computer Information, select Hardware.
5 In the display devices section, select the appropriate option for using
either a single display or multiple displays, ensuring that the display
settings are correct for your selection.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
14. januar 2010 - 20:46 #3
Hvad har du allerede forsøgt? Prøv at slukke for computeren, tænd for tv'et, vælg den kanal, der viser HDMI-indgangen, tænd for computeren.. når windows er startet, skulle der gerne dukke noget op på skærmen. Du kan evt finindstille opløsningen vha skærmindstillinger på computeren, men det plejer ikke at være nødvendigt.
Hvis lyden mangler: Højreklik på højtaleren i proceslinien, vælg afspilningsenheder, marker HDMI-udstyr og angiv det som standard. Prøv at genstarte mediaplayeren, hvis der stadig ikke er lyd.
14. januar 2010 - 21:57 #4
NB: Muligvis er der en "Hotkey" der kan aktivere extern skærm
og/eller
en Fn (tast?) kombination...

Sådan er det med de fleste Bærbare ...
Avatar billede dyrbye Praktikant
15. januar 2010 - 11:10 #5
Har slukket det hele.

Tilsluttet hdmi kabel.

Tv - der er et stik til pc.

Tændt tv.

Fundet kanal frem med hdmi-pc.

Tændt pc.

Der er en funktion - Fn F8 (ctr/lcd).

Men der sker ikke noget.
Avatar billede dyrbye Praktikant
15. januar 2010 - 11:16 #6
Så lykkedes det:)

Stikket på tv hedder både hdmi-3 og pc så jeg valgte pc men der skulle vælges hdmi-3.

Lægger I et svar?
Avatar billede Bodillen Nybegynder
15. januar 2010 - 11:20 #7
Ok :)
15. januar 2010 - 11:53 #8
Ping (en lille smule ? *S*)