Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2010 - 20:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

27" LG virker uskarp i HDMI

Hej drenge og piger. :)

Jeg har her til jul fået mig en 27" LG monitor, som er full HD.
Jeg har til at starte med haft den tilsluttet til min computer, med et normalt VGA kabel.
Men da jeg nu er kommet i besidelse af et HDMI kabel, har jeg tilsluttet det, og fik mig da en lille overraskelse.

For det er som om, at billedet står skarpere med et VGA kabel end med HDMI.
Det er skarphed mht. tekst og farver virker os lidt mærkelige.

Min PC har et grafik kort som er følgende: nVIDIA GeForce 8400 GS.

På forhånd tak :)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2010 - 20:18 #1
Prøv at kontrollere om dit hdmi stik understøtter så stor skærmopløsning som vga stikket. Det burde du kunne se i manualen til grafik kortet.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2010 - 20:20 #2
Hm, mit vga ku nogle og 1200, og hdmi kan 1920x1080.

Jeg kan lige hurtig se om jeg kan finde manualen..

Men er det muligt at mit grafikkort er for svagt? :(
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2010 - 20:22 #3
Jeg kan ikke finde manualen til mit grafikkort, desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2010 - 20:27 #4
Jeg har fundet en tråd hvor der også er tilsvarende problem med nVIDIA GeForce 8400 GS:
http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t52728.html
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2010 - 20:29 #5
Du kan jo, hvis du ikke har det, prøve at hente den nyeste driver til kortet. http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2010 - 20:43 #6
Jeg har driveren. :(

Det bare trist, for det er præcis som de beskriver det i det engelske forum.

Jeg forstår bare ikke rigtig, for kan man sætte sin skærm til at køre 7xx eller 1xxxp HD? :s
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2010 - 20:47 #7
Der må jeg desværre melde pas. Så godt kort har jeg ikke i min komputer, så jeg har eksperimenteret med det.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2010 - 15:07 #8
hehe, når okay.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 11:29 #9
Jeg lukker tråden.