Avatar billede dingodan Nybegynder
10. januar 2010 - 15:39 Der er 2 kommentarer

Ang. 3 skærme - Opløsningsproblem

Hej eksperter,

Har lavet en tidligere tråd omkring de 3 skærme jeg ville have tilsluttet til en computer med on-board grafikkort (http://www.eksperten.dk/spm/896865). Jeg købte en Matrox TripleHead2Go, som fik skærmene til at vise det respektive skærmbillede osv., og det virker fint.

Dog er der et problem, opløsningen kan ikke komme højere end 1920x480. Onboard-grafikkortet i computeren er Intel 82865G, og de 3 skærme er alle af typen HP 1702. Da grafikkortet er en 3-4 år gammelt, ville jeg ummidelbart tro at det var dette der var problemet, men ville gerne være sikker inden jeg går ud og køber et nyt.

Hvis problemet er grafikkortet, vil jeg gerne have nogle tips til hvilken en jeg skal ud at have, da det eneste krav er en højere opløsning, allerhelst på 3840x1024.

Og en sidste ting, tænkte på om bundkortet vil skulle udskiftes ved nyt grafikkort, så hvis dette er relevant, så finder jeg ud af hvilket et der bliver brugt.

Hilsen Dan
Avatar billede dingodan Nybegynder
10. januar 2010 - 15:42 #1
Nå ja, og alle 3 skærme har analog udgang, hvis dette er relevant.
Avatar billede dingodan Nybegynder
12. januar 2010 - 16:55 #2
Anyone?