Avatar billede clausito Seniormester
05. december 2009 - 17:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ren magic hos TDC

Mine gamle forældre (80 og 85 år) har været på internettet i et år via udbyder TDC. Det er via telefonstik, router og lanledning. I går forsvandt forbindelsen. Ikke problem med netkort for PC er på nettet hos mig.

I dag kontaktede jeg kundesupport hos TDC og mens jeg ventede og ventede kom forbindelsen til nettet tilbage. Lagde derfor telefon på og wupti forsvandt forbindelsen til nettet. Ringede igen op og kom i kontakt og fortalte at mens jeg snakkede med TDC virker nettet og lægger jeg på forsvinder det.

Prøvede at ringe til andet telefonnummer, men her kom der ikke forbindelse. Ringede jeg til kundeservice hos TDC, ventede på kontakt og wupti var jeg på nettet igen.

Er den ren TDC magi?

Til orientering kommer der en teknikker på besøg på torsdag - kundesupport mente det beskrevne ikke var muligt

Måske er der en drillenisse på besøg hos mine forældre?

Har I en forklaring udover drillenissen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2009 - 17:15 #1
Jeg går ud fra at i har prøvet at nulstille router m.m.?
Avatar billede clausito Seniormester
05. december 2009 - 17:30 #2
Ja, alt det guided TDC-manden mig igennem og så bad han mig vente mens han tjekkede og tjekkede forbindelsen. Kunne godt gå på nettet imens. Han fik mit mobilnummer - ringede - og så kunne jeg ikke gå  på nettet

Kun gå på nettet når jeg kom igennem TDC og 80808010. Fint på nettet mens jeg hørte rædselsfuld "ventemusik" - magi, magi
Avatar billede claes57 Ekspert
05. december 2009 - 18:05 #3
der er strøm/spænding på telefon-kabler - og jeres idsn-boks er gået død (får ikke strøm/spænding til data-delen med mindre telefonen er i brug og sender strøm/spænding videre i boksen).
I skal have ny isdn-boks, og hos mig (ved anden fejl for nogle år tilbage) blev den skiftet gratis - det er jo tdc's boks.
Avatar billede clausito Seniormester
05. december 2009 - 18:38 #4
lyder som den rigtige forklaring. Lad os se hvad teknikkeren siger på torsdag - har du ret så kommer der fluks points til dig

Fantastisk denne it-verden og da ikke nemt, når man er 85 år og fik sin første pc som 84 årig
Avatar billede claes57 Ekspert
05. december 2009 - 19:09 #5
har selv to tanter på 80+ med email og sms.
Det kræver lidt support fra familien undervejs.
Avatar billede clausito Seniormester
12. januar 2011 - 23:13 #6
for gammel til points
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2011 - 20:00 #7
"for gammel til points"

Ja det er jo din fejl. Følg op på egne kommentarer.