Avatar billede super-mann Juniormester
02. december 2009 - 15:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Excel 2007 , VBA Project Properties, Protection

Hej

I Excel har jeg valgt at skjule ark 2 og 3 via funktionen "visible" som jeg har ændret til "2-xlSheetveryhidden".

Da disse udregninger ikke må vises vil jeg låse "VBAProject (mappe 1)". Højreklik, vælge VBA Project Properties og derefter Protection. Herefter danner jeg et password, som skal sikre at brugere med lidt kendskab til VBA ikke bare går direkte ind og åbner arkene igen.

Desværre kan jeg ikke få Protection til at virke. Når man åbner regnearket går man direkte ind uden kode osv.

Med samme fremgangsmåde kan jeg få det til at virke i alle andre versioner, men bare ikke i 2007 - hvad gør jeg forkert? Er der en ny måde man skal låse det på?
Avatar billede bent_t Nybegynder
02. december 2009 - 16:02 #1
I VBA Project Properties skal du sætte flueben i Lock project for viewing og angive et password
Når du har gemt projektmappen og åbner det påny kan du ikke få gjort dine skjulte ark synlige uden password
Avatar billede bent_t Nybegynder
02. december 2009 - 16:05 #2
Det er kun koden samt de properties der ligge på arkene og projektmappen der er låst nu - hvis du vil låse hele projektmappen er det i Excel Beskyt projektmappe
Avatar billede super-mann Juniormester
02. december 2009 - 16:16 #3
Det er kun VBA delen som skal beskyttes - dvs. ikke hele Excel regnearket.
Avatar billede super-mann Juniormester
02. december 2009 - 16:17 #4
bent_t --> Jeg har både prøvet med og uden flueben men virker ikke her hos mig.
Avatar billede bent_t Nybegynder
02. december 2009 - 16:28 #5
hmm - så er det muligvis en reinstallation af Excel - prøv evt  først på en anden PC
Avatar billede super-mann Juniormester
24. september 2010 - 18:46 #6
Lukker dette spørgsmål.. Endnu ikke lykkedes mig, hvilket er årsagen til at der ikke gives point til nogle.