Avatar billede Bajerholm Nybegynder
02. december 2009 - 13:38 Der er 6 kommentarer

HJÆLP!!! min ekstern er ved at dø!

Hej allesammen.
Jeg har en ekstern harddisk som jeg har haft et stykke tid nu(kan ikke huske hvor lang tid).
Den er nu gået ned, eller det vil sige at jeg ikke ved hvad der sker med den.
Jeg kan ikke se den i "Denne computer", men det lyder som om den den køre fint.
Når jeg "fjerner" den, bliver den installeret igen og min computer siger at den fungere.
Jeg kan se den i "Enhedshåndtering" som et diskdrev men kan ikke gøre noget andet end at fjerne den.
Jeg bruger vista og har ikke den store viden inden for computer verdenen, og har en masse ting på min harddisk som jeg gerne vil beholde.
Håber der er nogen der kan hjælpe

På forhånd tak
Avatar billede Blandy Praktikant
02. december 2009 - 13:41 #1
Har du evt prøevt at sætte din ekstern hdd til en anden maskine? Det kan være windows egen driver er korrupt, siden den har svært ved at arbejde med den.

Men worst case-senario er at den eksterne hdd er ved at stå af.
kender du nogen der har en ide/sata til usb-adapter? På den måde kan du evt redde dine data inden din eksterne går i helt i spunk.
Avatar billede Bajerholm Nybegynder
02. december 2009 - 14:29 #2
Jeg har nu prøvet at slutte den til en anden computer med XP
jeg kan stadig ikke se den i "denne computer" men stadig i enhedshåndtering og når jeg højre klikker på den  og trykker "egenskaber" kan jeg nu se hvad harddisken hedder men kan ikke få adgang til filerne
Avatar billede thov Forsker
02. december 2009 - 14:48 #3
Hent Windows versionen af TestDisk http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Programmet kan finde kopien af partitionstabellen.

Vejledning http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step
Avatar billede Bajerholm Nybegynder
07. december 2009 - 10:44 #4
Er du sikker på at dette program ikke sletter alt hvad jeg har på min harddisk?
Avatar billede thov Forsker
07. december 2009 - 13:00 #5
Programmet ændrer ikke på harddiskens filer, men finder partitionstabellens backup frem, og overskriver den ødelagte tabel med den.
Avatar billede Bajerholm Nybegynder
08. december 2009 - 11:25 #6
Jeg har nu fået min harddisk til at virke, mange tak for rådet.