Avatar billede Goeg-og-Gokke Nybegynder
29. november 2009 - 19:39 Der er 13 kommentarer

Formatering af PC uden Vista DVD

Hej Eksperter.

Jeg skal til at formatere min Asus laptop. Vista var preinstalleret på den da jeg fik den, og alt jeg har, er en recovery DVD. However, når jeg indsætter den, er der ikke nogen autorun fil, og når jeg selv åbner disc'en og kigger i den, finder jeg kun én .exe fil.

Kører jeg den, får jeg imidlertidigt af vide, at den ikke har adgang. Helt præcist dette:

http://i45.tinypic.com/1z4fk3a.png

(Jeg kan ikke køre programmet som adminstrator).

Mit spørgsmål er så, er der en online/downloadable mulighed?

NB! Måske jeg lige skulle tilføje, at den skal "gendannes", så den er "som da jeg fik den". Derfor ikke killdisk el. lign.

Nogle af jer der har forslag til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede Goeg-og-Gokke Nybegynder
29. november 2009 - 20:00 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2009 - 20:16 #2
Det kunne det godt se ud til. Mit forslag til dig er at du henvender dig til helgec for mere feed back.
Avatar billede justrace Novice
29. november 2009 - 21:00 #3
Start med at gå i bios og fortæl den at den skal boote op på dvd-drevet. Husk at "Tryk en tast" når du bliver bedt om det.

Men hvad er det for en ASUS, de har lavet lidt mere end en, såeh.... :?

Der er helt sikkert også en skjult partition på harddisken, eller ligger filerne der, hvis du ikke har slettet dem.
Avatar billede Goeg-og-Gokke Nybegynder
29. november 2009 - 21:07 #4
Bios?

Men en Asus N50Vn... Mener den var et specielt produkt til Expert el. lign.
Avatar billede justrace Novice
29. november 2009 - 21:13 #5
Hmm, ligemeget. Prøv at lade skiven sidde i maskinen og genstart. Husk at tryk på en tast når den beder om det. ca. 3 sek. til det. :)
Avatar billede Goeg-og-Gokke Nybegynder
29. november 2009 - 21:19 #6
Jeg blev ikke bedt om at trykke på en tast?
Avatar billede justrace Novice
29. november 2009 - 21:24 #7
Er du sikker på du kun har fået den ene skive med?
Avatar billede justrace Novice
29. november 2009 - 21:24 #8
Glemte lige at spørge hvad der står på skiven?
Avatar billede Goeg-og-Gokke Nybegynder
29. november 2009 - 21:28 #9
"Recovery DVD ASUSTek Computer Inc. Windows Vista Recovery Media for Windows Vista Products 32-bit."

Nej, jeg har også en disk, der hedder "Notebook" (aner ikke hvad den er til), et program der hedder Power2Go og noget driver-halløjsa...
Avatar billede justrace Novice
29. november 2009 - 21:46 #10
Fint nok. Prøv at tast F1, Esc eller Del når maskinen starter og se om ikke du kan komme i bios. Det kan godt være lidt triggy at ramme rigtigt, men tryk bare en 4-5 gange.

Når du er kommet der ind, bruger du piletasterne til at komme hen til "Boot".

Der skal du ned til Boor device settings og sæt dvd-drevet til 1. prioritet.

Så trykker du Esc til du er tilbage så du kan gå hen til højre og vælge Save settings and Exit.

Så burde den starte på skiven. :)
Avatar billede justrace Novice
29. november 2009 - 22:25 #11
Prøv at se hvad der sker først. Du kan altid gå ud af det uden at starte processen.

Det tager lidt tid med ASUS, og nogle steder skal du lige tænke lidt før du svarer. :)

Bagefter skal du sandsynligvis i gang med den anden skive.

Har du husket at tage backup???
Avatar billede Goeg-og-Gokke Nybegynder
29. november 2009 - 22:18 #12
Mange, mange tak!!! Er ret sikker på at det virker... Hvis du vil have flere point opretter du bare et svar :P
Avatar billede justrace Novice
29. november 2009 - 22:25 #13
Den sletter ALT ved sådan en omgang. :)