Avatar billede anonym90 Nybegynder
24. november 2009 - 23:33 Der er 10 kommentarer

Lyd problem. !

Hej Allesammen.

Jeg har et problem omkring det med at høre musik, video, radio evt. alt lyd faktisk.

Det er en ca. 5 år gammel stationær, modelen er en HP Pavilion og der har tidligere været små problemer med den. Men efter at jeg har genoprettet den igen, kører den rigtig fint.

Problemet ligger i at efter jeg havde genoprettede den, havde jeg os puttet et nyt lydkort i, model E-MU 0404 PCI.

Jeg ved ikke om det kan værre lydkortet som skyldes at lyden ikke afspiller bestemte filer. Men lyd ikonet på processerlinjen vises, og inde i egenskaber for lyd og lydenheder, vises at E-MU lydkoret er aktiveret.

Jeg har virkelig prøvet at kæmpe mig igennem det, og det har taget mig flere timer nu, håber at i kan hjælpe mig med det og skrive nogle kommentar til mit lyd problem.

Det skal lige skrives at jeg har installeret flere driver til enheden. ;)

På forhånd tak.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
24. november 2009 - 23:47 #1
Hej..

Har du sat lydstikket i den rigtige lyd port (Jackstick/Grøn(Blå) ?

Hvilken styresystem bruger du ?

Har du Onboard lydkort på din computer ?

Har du ikke fået software med til dit E-MU0404PCI lydkort ?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
24. november 2009 - 23:49 #2
Her er et link ang. drivers..

LINK http://driverscollection.com/?H=0404&By=E-MU
Avatar billede anonym90 Nybegynder
25. november 2009 - 00:42 #3
Hej MichaelWJ-IT.

Jeg har sat lydstikket i den grønne lyd port op til flere gange, har endda osse prøvet den råde og blå.

Jeg køre Windows XP.

Ved desværre ikke hvad onboard lydkort betyder, altså det er ikke et usb ekstern hvis det er det du mener. ? :S

Nej, har ingen software fået med til det, jeg købt det brugt og så har jeg bare installeret flere driver til. Men har os fået lydkort programmet til at køre, og inde i lydkort programmet kan jeg se at lyden reagere på afspillede musikvideoer over youtube.

Det lader til at alt er okay og fungere fint, det er bare lyden jeg ikke kan høre, som er problemet.

Ellers tak for linket. ;)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
25. november 2009 - 01:29 #4
ok..

Onboard lydkort betyder at lydkortet er indbygget i dit motherboard.. (bygget sammen med computeren og som ikke kan fjernes. men skulle ikke betyde noget..)

Prøv at trykke på "Start(Windows ikon)" + "Indstillinger" + "Kontrolpanel" + "Lyde og lydenheder"..

Nu kommer der en box frem..

Her står hvad du bruger som lyd udgang (Output).
Hvis dette IKKE PASSER så skal du trykke øverst i boxen på "Lydenheder"..

Her står der -afspilning af lyd- du kan nu ændre den hvor der står -standardenhed: og find den du vil bruge..

Tryk nu på "Lydstyrke" øverst i boxen til venstre..

Her kan du flytte skyderen for "Lydstyrken enhed" -start med at flytte den til højre på "Høj".. -og der må IKKE værer et flueben i "Slå fra"..

Tryk nu på den første sted "Avanceret" (Det står 2 steder men du skal trykke på den øverste)..

Her må der IKKE være flueben i "Slå alt fra" ved "overordnet" + "Wave".. Du kan også flytte skyderen "OP"..

Prøv at trykke på "Indstillinger" øverst til venstre og trykke på "Avancerede Indstillinger" + "Avanceret" nederst til venstre..

Hvad står der her hvis lyden ikke virker endnu ?
Avatar billede anonym90 Nybegynder
25. november 2009 - 16:48 #5
Tusind tak for vejledningen MichaelWJ-IT. ;)

Og tak fordi du forklarede hvad et onboard lydkort er, så blev jeg klogere omkring det. :) Men nej det er IKKE et onboard lydkort. ! !  ! Det er faktisk et musikstudie lydkort, så det er en hardware som jeg selv har puttet i computeren.

Ohm, har bare desværre prøvet det du har skrevet.
Og jeg har os prøvet på mange andre måder, men der bliver stadig ingen lyd afspillet.

Men synes os at det tyder på, at det hele fungere fint, har overvejet at genoprette computeren helt fra start af igen, stødte nemlig ind på noget lidt mærkeligt, da jeg skulle genoprette computeren. Da jeg skal udfører de bestemte fungstionerne under genoprettelses systemet, støder jeg ind i noget lyd egenskaber. ?

Har flere gange genoprettede computere, men mener aldrig at jeg har stødt ind i noget med lyd enheder under et genoprettelses system. ? Men måske er det bare der hele problemet ligger i. ?
Synes nemlig jeg at jeg valgte en mulighed omkring det med lyden enheden lidt for tidligt. ?

Har os overvejet at genoprette computeren helt forfra igen.

Ellers tak for hjælpen, hvis du har et forslag til denne kommentar, så bare skriv endnu en mulighed til. :)
Avatar billede anonym90 Nybegynder
25. november 2009 - 16:51 #6
Funktioner. ;)
Avatar billede anonym90 Nybegynder
25. november 2009 - 17:32 #7
Men vil nu bare gerne få det til at køre.

Fordi jeg har installeret flere drivers og programmer.

Så hvis nogen har en okay løsning på det her lydproblem jeg har, så skriv venligst. :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
25. november 2009 - 21:18 #8
kan du finde et sted i "Start(Windows ikon)" + "Indstillinger" + "Kontrolpanel" + "Lyde og lydenheder"..

hvor der står "SPDIF" eller "Digital Output" så prøv at slå det fra..
Avatar billede anonym90 Nybegynder
25. november 2009 - 22:15 #9
Hej MichaelWJ-IT.

Tror bare at jeg har været problemet. ! ! ! !

Det er fordi jeg har købt et musikstudie lydkort, så på sådan et lydkort sidder der noget som bliver kaldt for jackstik, altså 4 jackstik, 2 (røde) og 2 (hvide).

Så tror egentlig bare at jeg mangler et kabel, som skal gå fra jackstikkene (out), til en forstærker eller nogen højtaler. Håber i hvertfald at det løsningen på mit lyd problem.

Men ellers tak for din opmærksomhed og support. ;)
Og tak for rådene.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
26. november 2009 - 02:02 #10
Det er bare ok (O: