Avatar billede groyk Novice
20. november 2009 - 06:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Custom FTP, HTTP klient

Hej Eksperter

Jeg søger en custom FTP klient til følgende formål

FTP klienten installeres på klienten og opretter følgende mappestruktur i ex. dokument mappen.

Service
- Upload
- Download

Alle filer der placeres i Upload mappen, sendes til min server, via FTP, SFTP, HTTP, HTTPS eller lign.

Når min server så har bearbejdet filen, sendes den tilbage til klienten i klientens Download folder.

Til sidst slettes filen i klientens upload folder automatisk.

Alt skal køre "silent", der skal kunne defineres køretider, båndbredde mm. i klienten.

Er der nogle der kan enten give et hint til hvem der kan udvikle en sådan klient uden det koster kassen.
Avatar billede acore Ekspert
20. november 2009 - 11:02 #1
Skal opgaven løses i VB .NET (og ikke fx C#)?

Er det korrekt forstået, at det kun er klient-delen, du skal bruge?

Hvor mange klienter vil der være (ca.)?

Hvor store datamængder taler vi om (antal filer - størrelse)?
Avatar billede groyk Novice
20. november 2009 - 13:15 #2
Opgaven skal ikke nødvendigvis løses i vb.net

Ja det korrekt at det kun er klientdelen jeg mangler. Den skal køre sammen med en service på min server.

Tænkte faktisk det måske er nemmest at lave som HTTP Har selv prøvet at lave et lille simpel upload program i .net

På sigt kan der komme rigtigt mange klienter på "netværket"

datamængden vil være filstørrelser fra 1-10 mb. og 1 til måske 100 filer dagligt. (pr. klient).

Måske du kunne have interesse i at være en del af projektet?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2009 - 19:47 #3
Grundliggende skal det jo bare kodes. VB.NET er lige så godt som ethvert andet sprog (.NET har support for FTP idag).

Det eneste jeg ikke forstår er hvordan serveren sender til clients download folder. Det vil være nemt med plain sockets. Men med de nævnte protokoller er det et problem.
Avatar billede groyk Novice
21. november 2009 - 20:03 #4
Er måske beskrevet lidt skidt, det kunne jo også være klienten der spørger serveren om filerne er klar til download igen
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2009 - 20:09 #5
Ja. Men så skal der være et API til dette.
Avatar billede groyk Novice
21. november 2009 - 20:34 #6
Ja, det kan jeg godt se. Har sendt dig en privat besked, dette giver dig et noget indblik i idéen.

Har også sent oplægget til acore
Avatar billede groyk Novice
02. december 2009 - 19:45 #7
Hej Arne og Acore

Hvad vil i tro at en sådan klient kan kodes for. Bare et overslag fra hoften.
Avatar billede groyk Novice
26. juli 2010 - 15:09 #8
Lukker