Avatar billede lortepc Nybegynder
24. september 2009 - 19:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kopier celler hvor tekst har en bestemt farve

Hejsa

Så har jeg lidt problemer... igen
Hvordan kopiere jeg de celler i kolonne B hvor tekstfarven er fx. rød.
Det kopierede skal indsættes i cellerne til venstre for dem den finder. (Kolonne A)
Har forsøgt mig med formattering, meeeeen hjælp lige lidt

Takker!
Avatar billede HoPzY Nybegynder
24. september 2009 - 20:37 #1
Hej!
Det kan være jeg ikke forstår dit spørgsmål helt, men måske kan du udspecificere lidt mere hvad du vil.

Tror næppe det er dette du spørger om, men alm. kopiering (inkl. cellefarve) kender du jo sikkert:

Du markerer bare cellerne du ønsker at kopiere. Så kan du højreklikke på musen og klikker kopier. Derefter markerer du stedet hvor de skal sættes ind - højreklikker på musen, og vælger sæt ind.
Avatar billede lortepc Nybegynder
24. september 2009 - 20:52 #2
Det skal være i vba. Cellerne som indeholder farvet tekst står ikke altid samme sted, men altid i kolonne B...
Avatar billede HoPzY Nybegynder
24. september 2009 - 20:58 #3
Oki - VBA har jeg ikke brugt i et stykke tid, men held og lykke med det... (Beklager)
Avatar billede cyperbent Mester
24. september 2009 - 21:57 #4
Prøv og speciefier lidt nærmere, hvad det er for et problem du har.
Avatar billede excelent Ekspert
24. september 2009 - 22:01 #5
Hvis farverne ikke er lavet med betinget format så:

Sub FarveTest()
For t = 1 To Cells(65536, 2).End(xlUp).Row
If Cells(t, 2).Font.ColorIndex = 3 Then Cells(t, 1) = Cells(t, 2)
Next
End Sub
Avatar billede lortepc Nybegynder
24. september 2009 - 22:07 #6
Kolonne B indeholder en overskrift (kategori) på nogle varer, Kolonnen indeholder samtidig varebeskrivelsen.
Længere nede i kolonnen kommer der så en ny kategori efterfulgt af varebeskrivelse, osv.
Jeg vil gerne trække de enkelte kategorier over i hver deres fane, fordi de skal formateres forskelligt.
Farven på overskrift er altid den samme, og min tanke er så at indsætte en ny blank kolonne A hvor hver celle indeholder overskriften, indtil den møder en ny overskrift. På den måde kan jeg få flyttet varerne over i hver deres fane.
Kan ikke umiddelbart se andre muligheder, andet end at kigge på navnet på overskriften, men det er lidt usikkert. Farven er bedre.
Avatar billede lortepc Nybegynder
24. september 2009 - 22:14 #7
Jeg kigger på det imorgen excelent! på forhånd tak! sengetid :)
Avatar billede lortepc Nybegynder
30. september 2009 - 12:20 #8
Så jeg stået op...

Sub FarveTest()
For t = 1 To Cells(65536, 2).End(xlUp).Row
If Cells(t, 2).Font.ColorIndex = -3368602 Then Cells(t, 1) = Cells(t, 2)
Next
End Sub

Kan ikke få det til at virke. Farven på fonten ser lidt speciel ud. Fandt den ved at køre en makro med find formatering på cellen...
Avatar billede excelent Ekspert
30. september 2009 - 15:10 #9
Er farven indsat med Betinget format ?
Avatar billede lortepc Nybegynder
30. september 2009 - 15:54 #10
Ja er den... Ved ik hvilken farve det er ellers??
Avatar billede excelent Ekspert
30. september 2009 - 17:09 #11
som sagt, så virker den ikke med Betinget format

du kan evt. sende filen eller et eks.
Avatar billede lortepc Nybegynder
30. september 2009 - 17:58 #12
ok hvad er din email?
Avatar billede excelent Ekspert
30. september 2009 - 18:06 #13
den finder du under min profil
Avatar billede excelent Ekspert
01. oktober 2009 - 18:36 #14
velbekom