Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
11. september 2009 - 09:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

skaffe en Home Edition CD

Hejsa

Nu har jeg hjulpet en del venner med at geninstallere deres computere - XP home edition. Alle gangene har de husket at gemme Recovery CD'en.

Men nu skal jeg til at hjælpe en som smed den væk fordi de ikke troede CDerne skulle bruges igen - SMART!!!

Er der nogen som kan fortælle hvad man så gør, nu hvor de har en lovlig XP installation og bare mangler CD'en.

Kan man hente et ISO et sted som man kan bruge?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2009 - 09:46 #1
Hvis computeren er købt med Windows er der ikke så meget at gøre, men hvis det er købt seperat kan du, hva. af et af utallige apparater på internettet, Google selv, finde cd-key'en og geninstallere med din egen cd.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2009 - 09:47 #2
Hov, jeg var vist lidt for hurtig. Du kan prøve at se denne side:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;326246
Avatar billede oernstrup Nybegynder
11. september 2009 - 10:11 #3
Hvilken PC er det? Jeg ved at ved Acer's bærbar er der en skjult partision, men kan få afgang til ved at lave en taste kombination i starten (mener det er alt+F10). På min gamle virkede det fint. Det kan være det skal aktiveres i BIOS.
Ved ikke om det er noget du kan bruge til noget.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
11. september 2009 - 10:14 #4
Det er jo kun Service Packs.
Jeg har brug for en måde at genindlæse Styresystemet (XP Home Edition)

Jeg er også villig til at hente noget ulovligt via Emule eller noget i den stil - HVIS man ender med at slutproduktet er lovligt!!!!

Det er en Fujitsu Siemens. Ved HP, har jeg restore CD'er som kan klare det.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
11. september 2009 - 10:15 #5
Oernstrup>>
Jeg kender det fra HP - det skal man trykke F11 for Quick restore. Men det er ikke en skjult partition.

Hvad mener du præcis med skjult partion? KAn den ikke se under min computer, for det kan man ved HP
Avatar billede oernstrup Nybegynder
11. september 2009 - 10:27 #6
På ACER'en kunne man ikke se den under "denne computer". men hvis så på Storage i computermanagement, kunne man se den.

Hvis man kigger på størrelsen af alle partisionerne kan man også se at der mangler 5-10 gb.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2009 - 11:48 #7
Som udgangspunkt taler vi ikke om ulovligt ting her på eksperten. Versionen vil stadig være ulovlig selvom den er installeret med en lovlig cd-key, hvis den er piratkopieret.

--

Siden handler ikke kun om servicepacks. Hvis du kigge lidt længere nede vil du finde punktet "Replacement OEM or system builder software media)"
Avatar billede ladyhawke Novice
11. september 2009 - 13:01 #8
Normalt kan man, mod et beskedent beløb, bestille recovery CD/DVD hos den leverandør der har lavet computeren, f.eks. Acer, HP, mm.
Avatar billede hcma Novice
11. september 2009 - 18:47 #9
du kan låne en cd, men husk at det SKAL være med samme version. Den kan benyttes sammen med key'en og det er ikke ulovligt, da det ikke er et medie men en licens som er købt ;o)
Avatar billede jenscarlo Juniormester
11. september 2009 - 20:28 #10
Ring til Microsoft Support tlf.82333100.Jeg fik en ny CD til Windows Pro,den kostede 173 kr.Men det kan vist kun lade sig gøre hvis det er en OEM der er købt for sig selv,altså ikke en der er installeret på Computeren da du købte den,i så fald skal du henvende dig der hvor du købte Computeren.
Avatar billede justrace Novice
12. september 2009 - 16:15 #11
Du burde, når maskinen booter, kunne trykke F?? for at køre en recovery.
Det står der sikkert under boot hvad der skal trykkes.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
27. oktober 2009 - 09:44 #12
Nåh, men makkeren kan leve med at computeren er langsom, fordi han kan ikke undvære den for tiden.

Jeg vender tilbage med svar når han kan løsrive sig fra den en gang.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
16. november 2009 - 09:08 #13
Så er makkerens computer gået helt død. Den kan ike engang indlæse windows, den siger at man skal indsætte windows cd, og reparere windows fordi en fil mangler. Jeg har tænkt mig bare at formattere harddisken og installere alt på ny. a han har backup af alle data.

Det er en HP bærbar som er købt i Bilka for 3-4 år siden.
Men den siger ikke noget ang F?? under Boot.

Nu har jeg aldrig skulle installere Home Edition før, og slet ikke uden recovery CD'er. Er der nogen der ved hvordan jeg finder ud af hvilken version det er så jeg får den rette CD. Jeg går ud fra at WINDOWS sproget også er afgørende.

Jeg har forresten en upgrade til XP pro liggende, kan man bruge den istedet, eller skal der Home på først :-)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
27. august 2010 - 11:10 #14
jenscarlo >>> smid et svar jeg købte en ny cd ved hjælp af :
http://www.best2serve.com/
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
09. januar 2011 - 19:53 #15
Ingen svarede.
jeg lukker selv.
½ år er rigelig tid syntes jeg