Avatar billede minus Nybegynder
04. september 2009 - 19:23 Der er 3 kommentarer

Oprette forbindelse til server der kører localhost

Hej eksperter,

Jeg har lige købt plads på en webhotel hvor der er mysql database. Denne database køres som localhost på deres servere, hvilket vil sige at jeg har problemer med at oprette forbindelse til den fra min egen maskine. Dog har jeg fået oplyst IP-adressen til deres servere samt port til databasen.

Når jeg indtaster ip og port (som host/port) får jeg beskeden "Unable to connect to mysql server on *IP*.

Hvordan kan jeg oprette forbindelse til den via et program på min egen computer? Jeg synes nemlig at phpmyadmin er for langsomt og usikkert da jeg ofte får timeout pga størrelsen (~70 mb). Jeg bruger Navicat 8 for mysql som program.

Tak på forhånd.
Avatar billede foo85 Novice
04. september 2009 - 19:26 #1
Hvilket webhotel er det?

Mange webhoteler lukker for fjernadgang... Langt de fleste jeg har arbejdet med ihvertfald
Avatar billede minus Nybegynder
04. september 2009 - 19:47 #2
Hej,

Det er Besthosting.dk
Avatar billede foo85 Novice
04. september 2009 - 21:29 #3
Jeg ville skrive til dem og spørge af, om de har åbnet for kontakt udenfor deres servere (som er det du prøver på)...