Avatar billede BrJoe Nybegynder
28. august 2009 - 01:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

UPDATE problem

Hej folk.

Jeg har denne query men lader ikke til at virke - håber nogen har en ide om hvad det kunne være?

Kode:
UPDATE brugere SET firstname='$firstname', lastname='$lastname', position='$position' birthdate='$birthdate' description='$description' WHERE primary_key='$id'

Og den siger følgende:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'birthdate='12/89/4566' description='Jeg er læge mayn.' WHERE primary_key='18'' at line 1

Hvad gør jeg galt?

Tak på forhånd.
Avatar billede acore Ekspert
28. august 2009 - 04:30 #1
Du mangler et par kommaer mellem felterne, tror jeg - prøv denne:

UPDATE brugere SET firstname='$firstname', lastname='$lastname', position='$position', birthdate='$birthdate', description='$description' WHERE primary_key='$id'
Avatar billede BrJoe Nybegynder
28. august 2009 - 12:06 #2
Ah okay - overså jeg, det virker nu.. Skiftede også primary_key='$id' ud med id='$id'.. Sender id'et med hiddenfield med fra formen og lavede det til en variabel..

Svar hvis du vil ha pointen :-)

Tak for hjælpen.
Avatar billede acore Ekspert
31. august 2009 - 07:49 #3
:)