Avatar billede Ganzi Nybegynder
13. august 2009 - 14:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Store Excel-ark er MEGET langsomme

Jeg har en Excel-fil på 4,5 MB, som tager 1 minut om at sortere 150 poster på det ene ark. På de øvrige ark er der en blanding af data og formler, 25 kolonner med 30-750 rækker (et enkelt ark har dog 20.000 rækker).

Er det grunden til at Excel er langsomt, og vil matrix-formler evt. kunne speede det store ark op?

Ganzi
Avatar billede supertekst Ekspert
13. august 2009 - 15:52 #1
Der er vel automatisk opdatering / hvad hvis denne blev slået fra?
Avatar billede Ganzi Nybegynder
13. august 2009 - 17:02 #2
Tak for budet. Jeg forsøgte at slå automatiske beregninger fra, men det hjalp ikke.

Det eneste, jeg har kunnet få til at virke, er at slette det store ark. Resten af arkene kan Excel fint håndtere.