Avatar billede mrtndk Nybegynder
23. juli 2009 - 20:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spam i ASP forum

Jeg har et forum, hvor brugerne skal kunne smide en kommentar. Jeg har brugt nedenstående (meget simple) kode til at sende felterne over i databasen, men uheldigvis har en spammer fundet ud af at fylde forummet med spam..

Jeg har tænkt på noget med at registrere ip-adresserne på kommentarerne, og lave en mulighed for at udelukke nogle ip-adresser, men er ikke sikker på, om det vil have den ønskede effekt.

Er der nogen, som har erfaring med en løsning mod spam, der vil virke på længere sigt??
Avatar billede mrtndk Nybegynder
24. juli 2009 - 13:11 #2
Har fundet en god løsning ud fra dine links.. Tak for hjælpen - Smid et svar!
Avatar billede frozenink Nybegynder
24. juli 2009 - 16:27 #3
Svaret har du her, god weekend.