Avatar billede trinehg Nybegynder
04. juni 2009 - 09:17 Der er 8 kommentarer

Problemer med log in i diverse mailbokse.

Jeg prøver lige igen:

Hej.
Min veninde har to PC'ere. En stationær og en bærbar. Idag har hun haft problemer på den bærbare, som hun primært bruger: hun kunne ikke logge ind på sin hotmail-konto.

Hun kunne godt fra sin stationære, så den brugte hun.

Senere ville hun lige tjekke en yahoo-mail - fra den bærbare...... den kunne hun HELLER IKKE logge ind på. Så testede hun TDC-mailserveren, og sørme om den heller ikke var tilgængelig fra den bærbare.

ALLE tre mailservere fungerer fra hendes stationære.

Den stationære kører på en bredbåndsforbindelse, og den bærbare fra et mobilt netværk. Men andre sider har hun IKKE problemer med at åbne.

Hvad søren kan der være galt? Hun har scannet for ALT, opdateret, installeret nyt virusprogram, i fald det var en firewall, der blokerede. Lige lidt hjælper det, og i skrivende stund kan hun slet ikke komme på nettet fra den bærbare???

Det skal siges, at problemet med, at der nu slet ikke kan logges på internettet kom, efter systemgendannelsen var fuldført.
Avatar billede mc_fly Nybegynder
04. juni 2009 - 10:06 #1
Netværksproblemet skal ihvertfald løses først.

Prøv at beskrive netværksproblemet. Når det så er løst er det nemmere at finde problemet med mailen ;-)
Avatar billede trinehg Nybegynder
04. juni 2009 - 10:14 #2
Heheh, god ide at løse netværksproblemet først.

Jamen det opstod pludseligt, efter at min veninde havde kørt en systemgendannelse til et tidspunkt dagen før, hvor hun positivt vidste, at alt fungerede på PC'en.

Hun havde INDEN denne gendannelse, ændret virusprogram - afinstalleret Norton og installeret AGV, tror jeg det var. Fordi hun først troede det var noget "snavs" på maskinen, der gjorde, at hun ikke kunne logge på. Eller noget med firewalls.

Men som sagt, problemet med, at hun ikke kunne komme på nettet opstod altså efter systemgendannelsen.

Det KAN naturligvis være et midlertidigt udfald i aftes fra hendes udbyder, og jeg har i skriftende stund ikke hørt, om hun kan logge på internettet fra maskinen her til morgen.

Det vender jeg tilbage med svar på ASAP.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juni 2009 - 10:49 #3
Dobbeltspørgsmål er ikke tilladt ifølge Ekspertens regler.
Du skal derfor selv lukke dette igen.  :-)
Avatar billede trinehg Nybegynder
04. juni 2009 - 11:11 #4
Hvor er der et dobbeltspørgsmål??? Hvad er problemet - det hænger jo sammen.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juni 2009 - 11:21 #5
http://www.eksperten.dk/spm/877118

Her er dobbeltspørgsmålet.  :-)
Avatar billede trinehg Nybegynder
04. juni 2009 - 11:30 #6
@ Vejmand......

Hold da op...... fordi jeg har postet det i en forkert tråd, hvor der er NUL respons, gøres der et problem ud af det? Jeg har forsøgt at SLETTE det indlæg, men kan ikke rigtigt se, hvor det skal gøres.

Men DET kan du måske fortælle mig så??
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juni 2009 - 12:10 #7
Nej, der gøres ikke et problem ud af det.

Jeg gør dig opmærksom på, at dobbeltspørgsmål ikke er tilladt ifølge Ekspertens regler, og du derfor skal lukke dette igen.
http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser

Og nej, du kan ikke slette et spørgsmål igen, du skal lukke det.
Du sender et "svar" ved at flytte den lille prik oven over boksen, du skriver i.

Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.
Avatar billede trinehg Nybegynder
04. juni 2009 - 12:23 #8
Tak - det er gjort nu.