Avatar billede kongen72 Nybegynder
19. maj 2009 - 16:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET SQL Server installation

Jeg får denne fejl til sidst, når jeg prøver at oprette eller konfigurerer en server-database. Håber nogle ved, havd jeg kan gøre for at fjerne denne/disse fejl. Tak på forhånd.

Installationen mislykkedes.

Undtagelse:
Der kan ikke oprettes forbindelse til SQL Server-databasen.

----------------------------------------
Fejldetaljer
----------------------------------------

System.Web.HttpException: Der kan ikke oprettes forbindelse til SQL Server-databasen. ---> System.Data.SqlClient.SqlException: Der opstod en netværksrelateret eller forekomstspecifik fejl, da det blev forsøgt at oprette forbindelse til SQL Server. Serveren blev ikke fundet, eller der var ikke adgang til den. Kontroller, at forekomstnavnet er korrekt, og at SQL Server er konfigureret til at tillade fjernforbindelser. (provider: Navngivet pipe-provider, error: 40 - Der kunne ikke åbnes en forbindelse til SQL Server.)
  ved System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.GetConnection(DbConnection owningObject)
  ved System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.GetConnection(DbConnection owningConnection)
  ved System.Data.ProviderBase.DbConnectionClosed.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory)
  ved System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open()
  ved System.Web.Management.SqlServices.GetSqlConnection(String server, String user, String password, Boolean trusted, String connectionString)
  --- Slut på staksporing af indre undtagelser ---
  ved System.Web.Management.SqlServices.GetSqlConnection(String server, String user, String password, Boolean trusted, String connectionString)
  ved System.Web.Management.SqlServices.SetupApplicationServices(String server, String user, String password, Boolean trusted, String connectionString, String database, String dbFileName, SqlFeatures features, Boolean install)
  ved System.Web.Management.SqlServices.Install(String database, SqlFeatures features, String connectionString)
  ved System.Web.Management.ConfirmPanel.Execute()

Kim.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2009 - 16:33 #1
Er SQLServer installeret og startet ?
Avatar billede kongen72 Nybegynder
19. maj 2009 - 17:07 #2
haha.. Selvfølgelig, jeg store fjols!! svar??
Avatar billede arne_v Ekspert
22. maj 2009 - 18:43 #3
svar