Avatar billede zoom Praktikant
29. april 2009 - 12:23 Der er 18 kommentarer

Kinesiske tegn

Hej Dreamviewer folk og andre!

Jeg har fået noget kinesisk tekst der skal ind på en hjemmeside men min version Ultradev kan ikke "læse" det.

Jeg har også prøvet i Adope photoshop version 5,0 men den kan heller ikke håndtere kinesiske tegn.

Findes der noget gratis download så et af ovenstående programmer kan håndtere kinesiske tegn ?

Tak
Avatar billede mismis Nybegynder
29. april 2009 - 13:21 #1
Well,  du kan ikke vise kinesiske tegn nårmalt uden at du har fontene installeret på din computer

med mindre du finder dem som grafik.
men du har måske en mulighed for at lege lidt med det
for hvis du tager google.com/translate kan du
oversætte fra dansk til kinesisk og klassisk kinesisk og der
kan du så se de forskellige tegn
tror ikke du får noget ud af hvis du ikke selv har de kinesiske
fonte installeret
men du kan tage screenshot fra google og så paste det ind som billede hvis du beskære det

ellers skal du have kinesiske fonte installert på din computer
og det skal de også dem der skal se det med mindre du Embetter dem i foreksempel flash eller lignene

mvh

mis
Avatar billede zoom Praktikant
29. april 2009 - 14:39 #2
Ok glemt måske at sige at Jeg har den kinesiske tekst jeg skal bruge. Jeg skal blot sætte den ind i dreamviever og lave sitet men det kan Ultradev ikke håndtere.

Jeg kan heller ikke importerer det ind i photoshop da den heller ikke kan fortolke kinesisk men lave nogle underlige tegn.

Jeg tænkte på at de to programmer da må have en extension som kan håndtere kinesisk verdens største sprog ??
Avatar billede mismis Nybegynder
29. april 2009 - 15:12 #3
prøv at læse nærmere her
http://www.sean.co.uk/a/webdesign/embedding_fonts_in_webpages.shtm

og her
http://www.microsoft.com/typography/WEFT.mspx

der er noget med noget microsoft tool som kan embedde fonts ind i en webside

kan være det er en løsning du kan anvende
Avatar billede zoom Praktikant
16. maj 2009 - 16:32 #4
Hej. De blogs får jeg ikke så meget ud af men der må da være et simpelt fif til hvordan jeg kan copy/paste min kinesiske tekst ind i mit webprogram (dreamviever)?
Avatar billede mismis Nybegynder
16. maj 2009 - 19:29 #5
nej du kan ikke bare COPY PASTE kinesisk tekst ind i dreamweaver
for når du kopiere tekst er det tegn du kopiere ikke selve fonten

så du vil ikke kunne se det i dreamweaver.
og det vil dem der skal se din webside heller ikke

så du skal enten kan Force din tekst igennem via en eller anden kode eller også skal du lave din tekst som billede
så vil alle kunne se den.

eller hvis du har fonten via flash
for der kan du embedde fonten.

Hvad er det for noget kinesiske tekst
er det noget jeg kan se et sted ?
har du et link eller noget

mvh

mis
Avatar billede zoom Praktikant
17. maj 2009 - 21:27 #6
Her er et eksempel

先生在丹麦投资房地产, 2005年进军汉堡房产市场
Avatar billede zoom Praktikant
17. maj 2009 - 21:28 #7
ja det kan ikke lade sig gøre at paste ind her.
Avatar billede mismis Nybegynder
17. maj 2009 - 22:20 #8
nej det kan jeg se
Hvor ser DU de kinesiste tekster hende når du ser dem ?

er det et link på nettet eller hvad
et du kan sende måske  så jeg kan kigge videre på det ?

mvh
mis
Avatar billede mismis Nybegynder
17. maj 2009 - 22:22 #9
din kinesiske tekst siger ca på dansk
"Danmark til at investere i fast ejendom, Hamburg i 2005 for at komme ind på boligmarkedet"

kan det passe
Avatar billede zoom Praktikant
17. maj 2009 - 22:44 #10
Ja det er fint nok , det ved jeg godt men jeg skal jo lave hjemmeside teksten på kinesisk !!!
Avatar billede zoom Praktikant
17. maj 2009 - 22:48 #11
mismis : kan du kinesisk og kan du finde ud af at sætte teksten (kinesisk) op evt. via billed metoden ?
Avatar billede mismis Nybegynder
17. maj 2009 - 22:51 #12
har lige testet lidt

hvis jeg tager den kinesiske tekst og paster ind i dreamweaver ser jeg en stak firkanter

siger jeg så Preview af siden (f12) så ser jeg siden med de kinesiske tegn
hmmm

sig mig
hvad ser du når du ser denne test side jeg her har lavet

http://trhlogos.dk/temp/kinesisktest.html
Avatar billede mismis Nybegynder
17. maj 2009 - 22:56 #13
har lige testet på min ene pc i IE og Firefox og på min mac i FIrefox og Safari

alle 4 steder viste den min kinesiske tekst

hvad med dig
Avatar billede zoom Praktikant
17. maj 2009 - 22:58 #14
ja jeg ser den kinesiske tekst fint

Hvis du vil hjælpe kan vi evt. lige skrive sammen privat : xboy35@hotmail.com
Avatar billede zoom Praktikant
17. maj 2009 - 23:00 #15
Problemet er at den kinesiske tekst skal passe ind i nogle frames
så det bliver nok noget pille arbejde når man ikke kan se hvormeget det fylder i Dreamviewer !!!
Avatar billede zoom Praktikant
17. maj 2009 - 23:01 #16
eller rettere passe ind i nogle tabeller jeg har i en mainframe
Avatar billede mismis Nybegynder
17. maj 2009 - 23:02 #17
men hvad skal du med den kinesiske tekst og hvor er den nu
den tekst du skal bruge
Avatar billede mismis Nybegynder
17. maj 2009 - 23:29 #18
well direkte preview af det I dreamweaver tror jeg kræver at du har noget spesifigt installeret på din maskine er ikke lige helt sikker på hvad i så fald