Avatar billede Schouweb Nybegynder
15. april 2009 - 21:30 Der er 8 kommentarer

Bedømmelse af design

vil gerne høre jeres mening om mit nye design er ikke færdigt men vil gerne høre jeres mening om det indtil vidre. og evt nogle ide'er
http//schouweb.dk/SchouWeb.V2.0.jpg
Avatar billede mall Nybegynder
15. april 2009 - 21:44 #1
"The requested URL /spm/http//schouweb.dk/SchouWeb.V2.0.jpg was not found on this server."
Avatar billede mstorgaard Praktikant
15. april 2009 - 22:04 #2
Avatar billede yxos Nybegynder
15. april 2009 - 22:32 #3
Siden fremtræder roligt med dæmpede afstemte farver. Plus for det!

Men jeg har svært ved at se hvad siden formål er. Ovre til højre står der "den lille landhandel". Sælger du ost ved stalddøren, eller hvad er dit produkt?
Jeg kan se, at der er "produkter" i menulinien, men det bør fremgå meget mere tydeligt hvad dit produkt er.

Så står der med (lidt for) store typer: BILLIGE PRISER.  Fedt nok!

Dernæst PROFESSIONEL DESIGN. Lyder godt. Hvad mon du designer?
(Det hedder "professionelT design, med T)

Til sidst: CMS STYRING. Nu nærmer vi os vist, men du går 100% ud fra, at dine gæster ved hvad CMS er.

My 2 cents...
Avatar billede yxos Nybegynder
15. april 2009 - 22:35 #4
Hvis dit produkt er CMS eller noget i den boldgade, så bør ordene "Content Management System" og måske en forklaring på hvad det dækker, fremstå på forsiden. Det skal ikke gemme sig under "Produkter"

(Vover et svar)  :-)
Avatar billede RexReptiles Nybegynder
16. april 2009 - 08:31 #5
yxos, du er helt væk - der står "quick reference"
og hvis du kan rette stavefejl - kan du vel også læse og forstå?
og en stor "se mere knap" lige under.. det kunne jo være når du trykker der at han leder dig ind på en side hvor han skriver om hva han har lavet for dem - du ved jo ik en hat om hvordan du blir slynget rundt derinde - DU KIGGER PÅ ET BILLEDE.

folk der vil ha CMS har i grove træk altid en ide om hva det er og kender forkortelsen - han skal jo kun fortælle om hva hans CMS kan og hvorfor man skal vælge ham - han skal ikke undervise verden om hva CMS er og da slet ikke på sin forside.. puuh..

hvis det er en der leder efter sin første hjemmeside går han nok ind under produkter og læser hva der passer til ham.

jeg syntes det er en fed opsætning det eneste jeg er enig med yxos i er at skriften er for stor rundt omkring.. men jeg går ud fra dette er en hurtig opstilling for at få vores meninger.

udover det syntes jeg loget skal ud til venstre og søgebox ned og slikke toppen af navigationen.
hvis du så gir siden en ramme og lader den falde ned i midten og evtl. med en skygge som du kan se her på eksperten'en.
siden kan sagtens ha hvis baggrund aligevel - de gir bare en effekt så det tråder mere frem :-)

Jeg vælger også at forsøge et svar.
Avatar billede RexReptiles Nybegynder
16. april 2009 - 08:39 #6
yxos se nu det stave helvede du har fået os ud i -
*eksperten'en - eksperten
*hvis - hvid
*tråder - træder / håber jeg :-)

og efter gen-læsning kan jeg se selv du har haft nosser nok til at skrive "hva siden formål er" yxos.. hva fanden sker der med os!!
Avatar billede yxos Nybegynder
16. april 2009 - 09:23 #7
Det var da noget af en tone at lægge for dagen...
- "yxos, du er helt væk..."
- "du ved jo ik en hat om hvordan du blir slynget rundt derinde - DU KIGGER PÅ ET BILLEDE"

Derudover brillierer du med avancerede ord som "nosser" og "fanden". Hmm...
Dig om det!

Jeg kan godt se, at der står Quick link over "Den lille landhandel", men min anmeldelse går på førstehåndsintrykket af siden.
"Den lille landhandel" var altså det første der fangede mit øje, da jeg ledte efter noget som kunne fortælle om hvad siden beskæftiger sig med.

RexReptiles har muligvis det forcromede overblik over enhver ny side han kommer til, men det har jeg ikke, og jeg går også ud fra, at det var for at få "friske øjne" til at se på sit layout at schouweb lagde sit spørgsmål ud på eksperten.

Som sagt synes jeg at layout'et er fint og roligt. Det er oftest det, der tager længst tid, når man sætter en side op.
Min andre punkter, om at fortælle hvad siden handler om, burde ikke tage lang tid at ændre, når først man er opmærksom på det.

Jeg synes du er tæt på at have en pæn og præsentabel side!
Avatar billede yxos Nybegynder
03. maj 2009 - 19:48 #8
Det vil være et pænt træk, at acceptere svar, og dermed lukke dette spørgsmål :-)