Avatar billede brian0905 Nybegynder
15. april 2009 - 11:38 Der er 2 kommentarer

Problem med at opdatere flere comboboxe i en ASP.NET web applikation

Hej eksperter,
Jeg er ved at lave en side hvor man kan redigere en kunde. Kunden har en type (som man skal kunne vælge fra en liste med  10 typer) samt en kundegruppe (igen en liste). Det er implementeret med to comboboxe. Kundegruppen er afhængig af hvilken type de er tale om. Jeg har på type comboboxen lavet en autopostback og loader så elementerne til aden anden combobox når der er valgt en værdi i den første combobox. Mit problem opstår når jeg redigerer, da der ikke kommer en postback når jeg sætter min combobox1.selectedvalue til den værdi der er på kunden. Det vil sige at min anden combobox aldrig biver opdateret. Nogle der kan hjælpe mig?

/Brian
Avatar billede 2c Nybegynder
15. april 2009 - 12:53 #1
Sæt auto postback = true på din combobox.

Tjek at du ikke loader noget i din pageload. Hvis du gør, så put bag en if(!IsPostback).
Avatar billede mjdigital Nybegynder
16. april 2009 - 17:17 #2
Hejsa brian :)

Combo boks skal have en auto postback på..

og lav en

if(IsPostBack)
{
Hvor du opdatere værdien i næste combo boks :)
}

Måske endda brug noget AJAX så du slipper for at loade hele siden men bare kan reloade de 2 combo bokse.. Håber det hjalp dig lidt på vej? :)