Avatar billede nuukbrugeren Nybegynder
07. april 2009 - 23:24 Der er 3 kommentarer

sum.hvis

Jeg skal på baggrund af 2 tabeller have lavet en summation, hvis betingelserne er i orden. i Tabel 1, har jeg i kolonne A har jeg en række datoer.

I Tabel 2 har jeg i kolonne A en række datoer, som jeg navn givet "Dato" og i kolonne B har en række værdier som jeg har navn givet "Værdi"

Jeg vil nu ud fra en dato fra Tabel 1, have lavet en summation af værdier fra Tabel 2. Min formel hedder:

=sum.hvis(Dato;">=A2";Værdi.

A2 referer til cellen i Tabel 1. Min formel returnerer 0. Hvis jeg skriver datoen ind i stedet for celle referencen får jeg det korrekte resultat. Hvad skal jeg gører for at formlen accepterer en celle reference?
Avatar billede jens48 Ekspert
08. april 2009 - 00:34 #1
Prøv at flytte citationstegnet og indsæt et &.
=sum.hvis(dato;">"&a2;værdi)
Det virker på min engelske version
Avatar billede kgndksv Juniormester
08. april 2009 - 10:26 #2
Korrekt - "" markere jo at det er en tekst-streng...
Avatar billede nuukbrugeren Nybegynder
08. april 2009 - 12:05 #3
Hej Jens48, tak for løsningen, det fungerer.