Avatar billede nidyahou Praktikant
25. marts 2009 - 22:22 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Teste COM-Port og lytte samtidig.

Hey. Jeg er stødt på et problem i forhold til at teste noget programmering...

Jeg har noget kode der lytter efter GPS koordinater på COM1-porten. Mit problem er, at når jeg lytter efter på COM1 porten, kan jeg ikke samtidig benytte et virtual GPS program til at skrive til den port. Hvis jeg prøver at køre min side samtidig med at jeg skriver til COM1 så får jeg en fejl der meddeler:

ASP.NET is not authorized to access the requested resource. Consider granting access rights to the resource to the ASP.NET request identity. ASP.NET has a base process identity (typically {MACHINE}\ASPNET on IIS 5 or Network Service on IIS 6) that is used if the application is not impersonating. If the application is impersonating via <identity impersonate="true"/>, the identity will be the anonymous user (typically IUSR_MACHINENAME) or the authenticated request user.

Jeg kan godt, hvis jeg ikke skriver, men så modtager jeg jo ikke noget, for der kommer ikke noget data. Jeg tænker at jeg på en eller anden måde kan give en bruger i web.config'en som så kan gøre at jeg kan lytte og få skrevet til COM1 Porten samtidig.
Avatar billede japping Nybegynder
25. marts 2009 - 23:08 #1
Jeg mener ikke du kan tilgå samme com fra 2 programmer.

Det du kan gør er, at du "lytter" på ledningen. dvs. du anvender en anden com (evt. på en anden pc) og tilslutter denne på ledningerne. Men andre ord: du splitter lederne op på ledningen og tilslutter et sub-9 stik således, at det er forbundet til det du gerne vil lytte på.

Jeg anvender dette i mit daglige arbejde med kommunikation med processorer den aanvendes til styring af diverse processer.

Du kan evt. montere en omskifter så du kan skifte mellem kommunikation den ene eller den anden vej.
Avatar billede japping Nybegynder
25. marts 2009 - 23:12 #2
På siden
http://www.interfacebus.com/Design_Connector_RS232.html
Kan du se hvilke ben på rs232 db-9 der sender og modtager.
Avatar billede japping Nybegynder
16. april 2009 - 22:27 #3
så er det lukketid.
Avatar billede nidyahou Praktikant
11. juni 2009 - 16:27 #4
jeg valgte at gå med en virtual bridge. tak for engagementet