Avatar billede malatesta Nybegynder
23. marts 2009 - 14:54 Der er 2 kommentarer

kernell32.dll slettet

Hej. Jeg har et problem med en PC der ikke kan starte windows, fordi filen kernell32.dll er slettet. Det opstod efter jeg kørte et antivirusprogrammet AVG. Det fandt fejl/virus i to dll-filer i windowsfolderen "system32". Eftersom programmet selv gav besked om at filerne var nødvendige systemfiler, regnede jeg ikke med at det uden videre ville slette dem. Men der tog jeg altså fejl. Nu kan windows ikke starte op. Hverken i normal eller fejlsikret tilstand eller på nogen af andre muligheder. Der kommer en blå skærm med teksten "Stop:c0000135" og en besked om at kernell32.dll ikke kan findes.
Jeg har prøvet at starte op med windows installations CD, og prøvet de tre forskellige muligheder. Repair og installation-programmerne stopper begge med beskeden, at harddisken ikke kan findes. "Automatiseret systemgenoprettelse" beder om en diskette jeg ikke har.
Jeg har ikke prøvet at formattere, men jeg går ud fra at det ikke kan lade sig gøre, når programmet ikke kan finde disken. Jeg har en backup af disken på en ekstern harddisk. Styresystemet er Windows XP Pro 32 bit v5.1.2600 v.2002 SP2. Hardisken er på 120 gb og hedder Promise 1+0 stripe/raido SCSI ATA.
Er der nogen der kan hjælpe?
23. marts 2009 - 15:13 #1
(Velkommen til SATA 'helvedet' ... *S*)
Avatar billede malatesta Nybegynder
23. marts 2009 - 15:17 #2
fandt denne vejledning, men den hjælper mig ikke så meget når jeg ikke kan få adgang til drevet:

http://www.inanis.net/blog/index.php/2008/06/14/malware-removal-causes-stop-c0000125/