Avatar billede jimmydk Nybegynder
19. marts 2009 - 17:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Count som tager alt med.

Hej Alle

Har et lille problem med min sql sætning.!

den her giver dem alle undergrupper og tæller op men optællingen kommer i dem alle.

      SelectCommand="SELECT Kategorier.Gruppe, Kategorier.Undergruppe,Links.Kategori,Links.UnderKategori, COUNT(Links.UnderKategori) AS Antallet FROM Links, Kategorier  WHERE ([Kategori] = @kategori and [Kategori] = [Gruppe]) GROUP BY Links.UnderKategori,Kategorier.Gruppe,Kategorier.Undergruppe, Links.Kategori"

Har også prøvet den her.

SelectCommand="SELECT Kategori,UnderKategori, COUNT(UnderKategori) AS Antallet FROM Links WHERE ([Kategori] = @kategori) GROUP BY UnderKategori, Kategori having (COUNT(*) >= 0)"

Men den giver jo kun hvis der er en record i tabellen

Så det jeg skal bruge er hvor den tager alle Undergrupper med som passer med queryString, og hvor den tæller hvormange records der er i Links og skriver 0 ud for dem hvor der ikke er nogen.

F.eks.

Felt1 (2)
Felt2 (2)
Felt3 (0)

Håber der er en som kan hjælpe :)
Avatar billede Syska Mester
20. marts 2009 - 11:52 #1
Lyder som om du har 2 tables.

Du skal derfor LEFT JOIN de 2 tables for at få det resultat du vil have ... noget ala:

SELECT C.Name, COUNT(L.LinkID) FROM Categories AS C
LEFT JOIN Links AS L

Så skulle du gerne få en liste ...
Avatar billede jimmydk Nybegynder
21. marts 2009 - 18:47 #2
Oki det prøver jeg at lege med, har dog ikke prøvet en left join før. :)

Men hvad f... så lær vi lidt også.! :D
Avatar billede Syska Mester
21. marts 2009 - 20:30 #3
http://en.wikipedia.org/wiki/Join_(SQL)

God forklaring af hvad join types der er :-)
Avatar billede Syska Mester
21. marts 2009 - 20:33 #4
ja, husk sidste del af URL'en ... deres parser af links er vist ikke helt så god som den burde være :-)
Avatar billede jimmydk Nybegynder
23. marts 2009 - 13:05 #5
takker det hjalp mig på den rette vej :)
Avatar billede Syska Mester
23. marts 2009 - 20:03 #6
svar hvis problemet blev løst.

// ouT