Avatar billede livse9 Nybegynder
10. marts 2009 - 09:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indstilling af koder mv

Jeg elsker jo min Mac, men der er en ting der driver mig til VANVID! Ind i mellem (ca en gang om måneden) nulstiller den samtlige koder mv. Dvs jeg skal grave rundt for at finde brugernr til netbank, kode til at logge på mit trådløse netværk osv. Hvor filan finder jeg den indstilling henne??

Håber på god hjælp som sædvanlig :)

Venlig hilsen
Liv
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
21. marts 2009 - 01:56 #1
det selvfølgelig ikke meningen den skal gøre dette, men du har et program på maskinen der hedder nøglering, deri gemmer den alle dine adgangskoder. /programmer/hjælpe programmer/nølgering
Den har en reparations funktion du kan prøve at bruge næste gang der går et el. andet galt, det burde fungere, men gør det ikke altid.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
21. marts 2009 - 01:58 #2
skal også lige siges at disk-værktøjet som også ligger i hjælpe programmer har en funktion til at reparere disk tilladelser, det kan også afhjælpe forskellige problemer.
Avatar billede livse9 Nybegynder
23. marts 2009 - 19:48 #3
Ok, men det virker mere som en forkert indstilling hvor den kun gemmer mine koder i en måned? Kan det ske?

Og ved du noget om autofuldførelse? På fx Maps.google autofuldfører den mine adresser, men på fx de rejseplanen gør den ikke??

Smid et svar, tak for dine forslag til reparation af nøgleringen :)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
24. marts 2009 - 22:32 #4
jeg er ikke 100% mht autofuldførelse, men mener det også har noget med hjemmesiden at gøre, mener at hjemmesiden også skal tillade autofuldførelse.

når du skriver noget i til/fra feltet på rejseplanen skulle der gerne komme en rulleliste ned med forskellige valgmuligheder, tror det er derfor autoudfyld ikke fungere på den hjemmeside.
Avatar billede livse9 Nybegynder
25. marts 2009 - 23:04 #5
Hm, jeg får ikke nogen liste på rejseplanen, men på maps.google gør jeg.

Tak for svar :)