Avatar billede nek Praktikant
04. marts 2009 - 00:35 Der er 1 kommentar

Program der let installerer Mysql lokalt og et querryprogram

I forbindelse med PHP har jeg arbejdet en del med SQL. Nu vil jeg gerne have Mysql installeret lokalt sammen med et querryprogram, fordi jeg ikke ønsker, at databaserne skal på nettet. Jeg har prøvet at downloade fra mysql.com og workbenchen, men jeg har svært ved at regne ud, hvordan det fungerer - for mine eneste krav er, at der skal oprettes en database og så skal jeg kunne lave nogle forespørgsler i mysql, hvis resultater skal vises på skærmen,
Findes der et program, som er Turnkey - dvs ordner det hele, så jeg ikke selv skal tage stilling til en masse, som jeg ikke kender noget til, under installation?
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2009 - 11:26 #1
Det nemmeste er at installerer det hele på en localhost og dertil findes flere programmer men jeg bruger Wamp-pakken og den opfylder alle mine ønsker, se her http://www.wampserver.com/en/