Avatar billede dehdar Nybegynder
27. februar 2009 - 16:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Merge af to identiske coloumns

Hej, de to Event_ID tabeller som jeg har selected vil jeg gerne have vist i én coloumn, men hvordan gør jeg det? Jeg har læst lidt på google om at jeg skal bruge union, men er der nogen der kan vise mig den fulde kode?

SELECT        WM.WM_ID, Type2_Log.Event_ID, TypeF_Log.Event_ID AS Expr1
FROM            WM FULL OUTER JOIN
                        TypeF_Log ON WM.WM_ID = TypeF_Log.WM_ID FULL OUTER JOIN
                        Type2_Log ON WM.WM_ID = Type2_Log.WM_ID
Avatar billede dehdar Nybegynder
27. februar 2009 - 17:02 #1
Rettelse:

De to Event_ID coloumns*
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2009 - 17:06 #2
Du skal nok forklare hvad du mener med en kolonne.

Lad os sige at de 2 kolonner ser ud som

1 4
2 5
3 6

Hvad vil du have vist ?
Avatar billede dehdar Nybegynder
27. februar 2009 - 17:18 #3
Jeg har to tabeller og i hver tabel har jeg nogle fælles kolonner.

Når jeg joiner dem, så vil jeg have at alle fælles kolonner bliver sammensat.

Grunden er, at jeg har to log filer over to forskellige vindmøller. Når jeg vil danne en fælles log, så joiner jeg de to log tabeller, men jeg logger for nogle af de samme ting i de to log tabeller, så derfor kunne det være rart, hvis fælleskolonnerne blev sammensat.

For at tage dit eksempel:

Tabel 1 kolonA: 4 5 6 kolonB: 44 55 66
Tabel 2 kolonA: 1 2 3 kolonC: 1515 3535 6464

Når jeg sammensætter de to kolonner vil jeg gerne have vist følgende:

KolonA KolonB KolonC

Men lige nu får jeg vist

KolonA Expr1 KolonB KolonC
0 x x x
x 0 x x
0 x x x
x 0 x x

Jeg håber det giver mere mening?
Avatar billede dehdar Nybegynder
27. februar 2009 - 17:19 #4
Forresten jeg skal nå et tog, så jeg er væk til i aften. Derfor kommer jeg tilbage til tråden om et par timer. På forhånd stor tak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2009 - 17:24 #5
Jeg er stadigvæk ikke sikker på at jeg forstår hvad du vil.

Måske noget a la:

SELECT IFNULL(t1.a,t2.a) AS a,t1.b,t2.c
FROM t1,t2
Avatar billede dehdar Nybegynder
27. februar 2009 - 23:02 #6
Jeg har taget et screenshot af min database.

http://img530.imageshack.us/img530/2808/database.jpg

Det jeg helt specifikt vil have er, at følgende SQL kode kan modificeres således, at resultatet ikke bliver vist i to kolonner (Event_ID og Expr1). Jeg vil have at resultatet skal blive vist i én kolonne. Kan det lade sig gøre?

SELECT        TypeF_Log.Event_ID, Type2_Log.Event_ID AS Expr1
FROM            WM FULL OUTER JOIN
                        Type2_Log ON WM.WM_ID = Type2_Log.WM_ID FULL OUTER JOIN
                        TypeF_Log ON WM.WM_ID = TypeF_Log.WM_ID
Avatar billede dehdar Nybegynder
27. februar 2009 - 23:14 #7
Efter lidt google så tror jeg det er antijoin jeg skal bruge.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2009 - 04:24 #8
Jeg kom med et forslag i #5 som var et gæt på hvad du mener med at vise 2 kolonner som en koloenne.

Men du har stadigvæk ikke forklaret hvordan du vil have de to kolonner "lagt sammen".
Avatar billede dehdar Nybegynder
28. februar 2009 - 12:13 #9
Det er begrænset hvad jeg kender til af SQL sætninger, så derfor må du undskylde, at det ikke gik op for mig at løsningen er i #5.

Smid et svar.

Tak for hjælpen :)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2009 - 13:30 #10
kommer her