Avatar billede mi1234 Nybegynder
20. februar 2009 - 18:37 Der er 5 kommentarer

Fjern skrivebord over VB.NET web form.

Hejsa Eksperter..

Da jeg for et stykke tid side begyndte at lære VB.NET i ASP satte jeg mig som mål, at jeg ville lave en side hvorfra det er muligt at kalde en anden brugers skrivebord frem.
Mine krav til dette projekt var at det skulle programeres i VB.NET og skulle køres i de fleste internet brovser.
så derfor vil jeg høre om der er nogen der har en ide til at en sådan opgave. eller om der er nogen der ved hvor jeg kan finde oplysninger om den slags.

Hilsen Mi1234

"Go Weekend"
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2009 - 21:52 #1
Hvis det skal vaere dynamisk saa er rigtig web app ikke en god loesning, da HTTP request og response ikke er nogen god loesning til skaerm opdatering.

Du skal bruge enten en desktop app eller embedded noget applet/flash i din web side.

Det var client side.

Sever side (altsaa den desktop der skal sende ud) har du formentligt brug for noget native kode.
Avatar billede mi1234 Nybegynder
21. februar 2009 - 00:13 #2
okay mange tak..
men hvis nu det var dig der havde fået den tossede ide. hvordan ville du så løse problemet?
Og ved du om der er et sted hvor jeg kan finde flere oplysninger om emnet?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2009 - 01:51 #3
Jeg ville bruge en fat client fremfor en web app.

Overvej at hente kilde teksten til VNC og se hvordan de gør.
Avatar billede mi1234 Nybegynder
21. februar 2009 - 08:46 #4
Okay.. nu har jeg da i hvert fald noget at arbejd vidre med.
Du får i hvertfald mange tak..
Go weekend
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2009 - 17:38 #5
Så smider jeg et svar.