Avatar billede dehdar Nybegynder
03. februar 2009 - 22:22 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Indsættelse af Data?

Hej, jeg er helt ny i alt med databaser.

Jeg bruger Visual Studio og har oprettet 1 table, indsat 5 columns og ønsker nu at indsætte rækker i min table. Hvordan gør jeg det? :(
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2009 - 22:24 #1
Vil du indsætte de rækker med et "database administrations værktøj" eller vil du skrive noget kode (C# eller VB.NET) som indsætter de rækker ?
Avatar billede dehdar Nybegynder
03. februar 2009 - 22:27 #2
Ja jeg ønsker indsætte rækker med et "database administrations værktøj". Jeg går ud fra at Visual Studio har et sådan værktøj?
Avatar billede dehdar Nybegynder
03. februar 2009 - 22:38 #3
Det skal lige nævnes at jeg har følgende to værktøjer:

1. Visual Studio, hvor jeg bruger sætter min database op ved hjælp af server explorer værktøjskassen.
2. MS SQL Manager Studio, hvor jeg kan se min database.

Jeg kan bare ikke spotte noget værktøj, som tillader mig at indsætte data i mine tables.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2009 - 22:51 #4
Manager Studio kan udføre SQL sætninger herunder også INSERT.
Avatar billede dehdar Nybegynder
03. februar 2009 - 22:51 #5
Jeg har fundet en metode, som jeg kan bruge i MS SQL Manager Studio. Hvis jeg højreklikker på min column, så kan jeg vælge en menu, som hedder "Edit top 200 rows". Det lader til det virker eftersom den også tjekker om mine foreign keys pejer på primary keys. Så vidt så godt :D

Hvis der findes andre metoder i de ovenstående programmer så tager jeg imod svar med åbne arme :)
Avatar billede dehdar Nybegynder
03. februar 2009 - 23:09 #6
Jeg har fundet en metode i VS men det er lidt besværligt at have med at gøre. Nå, jeg tror jeg spørger min underviser imorgen da det er lidt svært at forholde sig til spørgsmålet, eftersom det er et "værktøjsproblem" :)

Du må gerne smide et svar Arne.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 00:43 #7
Jeg ville skrive INSERT sætningerne i en .sql fil og copy paste den ind og udføre den.

Fordelen ved det er at du altid kan genskabe data.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 00:44 #8
Hvis du absolut vil editere interaktivt, så kan det være en mulighed at linke tabellen fra Access og bruge Access som frontend.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 00:44 #9
Og et svar
Avatar billede kalp Novice
04. februar 2009 - 11:37 #10
når du højreklikker kan du vælge "Open table" eller "show table data"...
det vil loade alt data for den pågældende tabel, men du kan altid trykke stop i forløbet.

I dette view kan du frit ændre i data'en også!
Avatar billede dehdar Nybegynder
04. februar 2009 - 16:36 #11
Hej Kalp, det fandt jeg ud ad imorges :) Tak for hjælpen.

Smid et svar, så deler dig og Arne poins.
Avatar billede kalp Novice
04. februar 2009 - 18:59 #12
det får du her:)