Avatar billede broe05101984 Nybegynder
29. januar 2009 - 00:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Script til godkendelse af informationer sendt til "min" mail.

Jeg skal bruger en PHP-funktion, der sender oplysninger fra en formular til min mail. Hvorefter jeg kan godkende oplysningerne i min mail.

På brugersiden skal der være oplysningerne, men ikke med et "godkendelses tegn", før jeg har godkendt det!

Håber i kan hjælpe....
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. januar 2009 - 08:42 #1
Kunne du ikke lave noget ala:

formular.
Sender info til en database, samt et link til din email ala:

dinside.dk/godkend.php?email=noget@email.dk&code=dsa8ydasuhdas7dyt7asdsa7d7as

Hvis du så vil godkende info, trykker du på linket, som så sætter et godkendt flag i databasen.

Og så kan man gå videre...
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2009 - 09:40 #2
Ja præcist jakobdo, er det en godnok løsning til dig broe?
Avatar billede TommyB Nybegynder
29. januar 2009 - 12:40 #3
Hvis den "code" er unik og random fra din egen backend behøver du vel ikke sende email adressen med i din url ? jeg tænker på en del fejlkilder med url-encoding eller andet der unødigt kunne give problemer med @-tegnet... :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. januar 2009 - 12:47 #4
Omvendt er der jo lidt ekstra sikkerhed i både at have email og code. :o)
Avatar billede TommyB Nybegynder
29. januar 2009 - 14:41 #5
Hvis det lykkedes en udefrakommende at gætte din 32-tegns md5sum() af en microtime() plus uniqid() ... så syntes jeg det er fair at han får lov til at godkende sig selv :)

Spøg til side :)
Avatar billede broe05101984 Nybegynder
29. januar 2009 - 19:53 #6
Det problenet indeholder, er at jeg har lavet en database vdr. vagtbytter mellem kollega og leder/chef. Når folk oprette et vagtbytte på medlemssiden, bliver det overførst til admin siden for leder/chef hvor de har mulighed for at godkende vagtbytte, og kollegaerne kan derefter se at det er blevet godt.
Men jeg vil meget gerne have en funktion der sender en mail (til en leder/chef) efter vagtbyttet er oprettet med de informationer som vagtbyttet indebærer. Også har man mulighed for at godkende det fra mail, så man ikke behøver at logge ind, plus man slipper for at tjekke siden ofte.

Lidt ligesom når en gæst oprette sig som bruger, og derefter modtager en mail med validering af oprettelsen....

Håber det er forståligt!
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. januar 2009 - 20:21 #7
Ja, og det er jo netop også det jeg skriver.
Send et link i emailen ala:

dinside.dk/godkend.php?email=noget@email.dk&code=dsa8ydasuhdas7dyt7asdsa7d7as

eller

dinside.dk/afvis.php?email=noget@email.dk&code=dsa8ydasuhdas7dyt7asdsa7d7as
Avatar billede broe05101984 Nybegynder
30. januar 2009 - 00:00 #8
Mange tak jakobdo... Hvad siger du til at modtage lidt point?
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. januar 2009 - 07:00 #9
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. februar 2009 - 20:44 #10
Takker for point.