Avatar billede racadata Nybegynder
21. januar 2009 - 08:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skift læse/skrive rettigheder på MSSQL EXPRESS

Et kort spørgsmål: Hvordan skifter man en MSSQL EXPRESS database fra read-only til at man at skrive til den?
Avatar billede aaberg Nybegynder
21. januar 2009 - 08:44 #1
Fra SQL Server Management Studio Express, højreklikker du på databasen og trykker "Properties". Vælg "Options" siden. En af de nederste properties der vises er "Database Read-Only". Sæt den til "False".
Avatar billede racadata Nybegynder
21. januar 2009 - 09:47 #2
Tak for hjælpen, det løste lige mit problem
Avatar billede aaberg Nybegynder
21. januar 2009 - 10:13 #3
Jeg kan se at du er ny, derfor tror jeg lige jeg forklarer pointsystemet for dig. Der er mange der misforstår det lidt til at starte med.

Når du er fornøjet med et svar du har fået, beder du vedkommende som har svaret, om at lægge et svar. Når vedkommende har gjort dette, accepterer du svaret, ved at markere vedkommendes navn i listboksen som dukker op til venstre for kommentarfeltet, og trykker "Accepter". Det du har gjort nu, er at du selv har lagt et svar og accepteret det, og dermed selv taget pointene.

Med hensyn til dette spørgsmål, så gider vi ikke at stresse med at skulle overføre 30 point. Men nu ved du hvordan det fungerer til en anden gang.

Velkommen til Eksperten :-)