Avatar billede plovski Novice
07. januar 2009 - 13:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ændring af navneservere hos dk-hostmaster

Hej, jeg vil gerne benytte nogle andre dns-servere end dem, dk-hostmaster er indstillet til. Jeg ved, hvad de nye hedder, og hvad de gamle hedder, men jeg kan ikke finde ud, hvordan man skifter de sidstnævnte ud med de førstnævnte. Jeg kan klikke på de aktuelle servere, og der se hvem der har dem, men jeg kan ikke hitte ud af at rette dem til nye?

Kan nogen hjælpe mig. Det er i virkeligheden nok mest et hint om, hvilket punkt på dk-hostmasters menu, jeg skal trykke på. Jeg er logget på og har, synes jeg, kigget underpunkterne til "teknisk administration igennem". Men jeg er også lidt teknisk tung i det, indimellem. Mange hilsner, pf.
Avatar billede leif Seniormester
07. januar 2009 - 13:47 #1
http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=155

Men du skal vide hvilke Navneservere som der skal bruges ellers ved DK-Hostmaster jo ikke hvem de skal redelegere til
Avatar billede ladyhawke Novice
07. januar 2009 - 13:58 #2
Husk at de nye navneservere skal være godkendte af DK-hostmaster, for at du kan benytte dk domæner på dem... (har selv haft nogle issues med en engelsk udbyder (webhotel), som ikke var godkendt)
Avatar billede plovski Novice
07. januar 2009 - 14:19 #3
Kære Leif. Jeg har fundet frem til et foretagende der gratis sender "opkald" til mit pt. utilgængelige domæne videre til mit webhotel. Det drejer sig om dnsexit, og undervejs i tilmeldingsprocessen skal man indtaste domænenavnet. Når jeg gør det, får jeg at vide, at domænet er registreret med andre dns servere end dem dnsexit bruger, og at jeg førend jeg kan komme videre i registrerings-proceduren skal rette dns-serverne hos dk-hostmaster. Så det, jeg har ledt efter er en side med fire felter til at indtaste de dns-servere, som dnsexit bruger. De er iøvrigt, jf. dk-hostmasters tjek-funktion, godkendte. Så jo, jeg ved hvilke nameservere, der skal bruges, nærmere bestemt drejer det sig om nsX.dnsExit.com (hvor X er 1, 2, 3 & 4).
KH, PF

PS. mydomain.com, som Erik anbefalede i den anden tråd, koster iøvrigt penge...
Avatar billede ladyhawke Novice
07. januar 2009 - 14:32 #4
Kontroller hos DK-hostmaster om dnsexit er godkendt hos dem, ellers kan du ikke rette navneserverne til, beklager... jeg havde er dk domæne på et dansk webhotel, som desværre lukkede. Herefter købte jeg et webhotel og mente at jeg bare kune rette nameservers hos DK-hostmaster, men det kunne jeg ikke. Måtte købe nyt internationalt domæne til den host...
Avatar billede leif Seniormester
07. januar 2009 - 16:58 #5
Du kan ikke rette navneservere hos DK-Hostmaster hvis navneserverne ikke har nogen oplysninger om dit domæne
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2009 - 23:48 #6
Kommet videre ?
Avatar billede plovski Novice
18. marts 2009 - 10:41 #7
Hej Leif, undskyld den meget sene respons. Jeg har været væk et stykke tid Alt har ordnet sig; der var ingen problemer med at få passwordet, så jeg selv kunne rette hvad der skulle rettes på gratisdns! Venligst, og mange tak for hjælpen, PF.

PS. Hvordan var det nu med dig og point?
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2009 - 11:50 #8
Jeg smider et svar som du kan vælge at acceptere hvis min hjælp har hjulpet
Avatar billede plovski Novice
18. marts 2009 - 12:38 #9
Det var helt som det skulle være! Uden din hælp havde jeg været på herrens mark, og ville sikkert også være det stadigvæk! PF