Avatar billede tbuch Juniormester
27. december 2008 - 10:14 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Stavekontrol glemmer godkendte ord

Jeg bruger Word 2003

Undrer mig over at stavekontrol glemmer alle tilføjede ord, når man reinstallere sin PC
Jeg undres lidt, da Word jo husker for hvilket dokumenter, man har godkendt ord i således at fordi men tilføjer ordet i det ene dokument er det stadig ikke ok i et andet dokument
Man skulle jo så tro at Word gemte oplysningerne om de tilføjede og godkendte ord i hvert enkelte dokumentfil, men efter en reinstallation kan Word ikke huske nogle af de tilføjede ord mere
Avatar billede vejmand Juniormester
27. december 2008 - 10:27 #1
Jeg ved ikke om det er det samme i Word 2003, men i Word 2000 ligger brugerordbogen som en fil her: C:\Documents and Settings\Ejer\Application Data\Microsoft\Korrektur

Filen hedder BRUGER.DIC

Jeg vil mene man er nødt til manuel at kopiere den over i en nyinstallation, hvis man vil gemme de tilføjede ord.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. december 2008 - 10:28 #2
Stien er: C:\Documents and Settings\*Brugernavn*\Application Data\Microsoft\Korrektur
Avatar billede jkrons Professor
27. december 2008 - 11:22 #3
Jeg er enig med vejmand i, at man selv må "sikre" sin bruger.dic fil, hvis man reinstallerer pc'en, da reinstallationen jo kopierer en "tom" bruger.dic ind på harddisken.

Til gengæld forstår jeg ikke helt din udmelding om, at Word "husker" de dokumenter, ordene er tilføjet i. Når jeg tilføjer ord til ordbogen, så kender den dem i alle de dokumenter, keg har på min pc/opretter fremover. I modsætning til, hvis jeg vælger Ignorer/Igorer alle. Så gælder ignoreringen af "fejlen", kun det aktuelle dokument.
Avatar billede tbuch Juniormester
28. december 2008 - 15:31 #4
Hvad sker der så når man klikker ignorer alle - er det noget Word gemmer Bruger.dic filen eller bliver det gemt i den enkelte dokumentfil???
Avatar billede jkrons Professor
28. december 2008 - 17:29 #5
Det bliver gemmt et eller andet sted i koden til dokumentet.
Avatar billede tbuch Juniormester
29. december 2008 - 15:18 #6
Jamen så er der vel kun tilbage at poste nogle svar
Avatar billede tbuch Juniormester
29. december 2008 - 15:20 #7
Min stil er i øvrigt
C:\Documents and Settings\"brugernavn"\Application Data\Microsoft\Proof
Avatar billede vejmand Juniormester
29. december 2008 - 15:22 #8
:-)
Avatar billede jkrons Professor
29. december 2008 - 22:58 #9
Et svar.